Sömnlös

i Gothenburg.
 
Är nog den enda i huset som inte kan sova ens.
Inte ens en enda blund gick det.
 
Det kanske berodde på att tankarna malar in och ut hela tiden.
 
Året 2012 är snart slut, en dålig år var det med som förra året 2011.
Fastän det hade även varit bra stunder under denna året,
men oturen har man mött på vägen rätt ofta.
 
Hur som helst ska man försöka att inte blinka bakåt även om det blir svårt.
Då det hade varit katastrof de gånger också.
 
Men vi får se hur kommande år kommer att se ut.
 
Under December, ja det hade varit lite snö här i Gothenburg.
Även om det inte var så mycket som de i vinterlandet har/hade.
 
Under de dagar har det regnat här i staden.
Inte blir man förvånad.
Inte är det nytt det heller.
 
I lördags for vi till Ullared och shoppade lite julklappar.
Inte blev det mycket julklappköpet då mestatals var slut.
Syrran hade tur att de hade få kvar påslakan med Justin Beiber,
köpte det åt henne då hon skulle ge den i julklapp till sin tös som diggar honom.
Ja tonåring ;)
 
I söndags var karlen iväg och var på jakt efter julklappen till mig.
När han till slut kom hem och inte orkade slå in dom i julklappspapper och 
bad mig kika på de istället ;)
 
 
 
 
Fick kandelaber och brödbröst i plåt av karlen. ;)
De som jag önskade mig och visste att jag skulle få brödbox.
Men inte att jag skulle få kandalaber, eftersom de var slutsålda i Ullared.
Så hittade karlen i en butik här i staden ;)
 
Karlen ville öppna sina från mig och slippa släpa runt de.
Så fick han som han ville :)
 
Till slut kom vi hemifrån, då började det snöa.
Vi for till Backaplan, jakt efter några julklapp.
Hittade enstaka och inte fanns det mer att hitta.
Då började det ännu mer snö komma.
 
Ville att vi skulle åka till vinterlandet dagen efter medan karlen envisades med att åka
ändå i snöstormen dit.
Ja han har ju körkort så han bestämde.
 
Det var en extrem lång bilfärd. Över 5 timmar.
Det var inte lätt det, men vi kom fram till slut.
 
Sov hos lillbrorsan & hans sambo.
 
I måndags (Julafton) for vi till mina föräldrar och firade jul därborta,
sedan när kvällen kom for vi till brorsan 1 & hans familj.
Blev bjudna på lite julmat.
Gott. Karlen häpnade åt att jag åt deras julskinkan.
Jag äter bara deras julskinkan.
Ingen annan kunde göra det lika god som brorsans sambo gör.
Inte smakar det salt, inte senap på.
Även fick vi smaka på rökt vildsvin, det var god än vad man hade trott.
 
De spelade lite Wii.
Klockan var mycket, så det var dags för oss att bege oss hem till lillbrorsan.
Ville åka hem till Gothenburg, men karlen är som han är :)
När vi kom dit spelade vi wii.
Ja tydligen är det fler i familjen som äger Wii. 
Nejdå det är bara vi 3 i familjen som har det :)
 
Igår (tisdagen på juldagen) gjorde vi oss iordning och for hem till mina föräldrar
och hjälpte morsan med hennes datorn vilket det bara tog en minut.
Så stannade vi kvar en stund o åt lite mat innan vi for hem.
 
Vägen hem var lättare än i söndags.
 
Gud vad man saknar Närke.
Med gråt i halsen.
Gud vad man saknar vinterlandet.
Därborta är man lite mer hel.
Här är det liksom inte jag.
Masken sätts på direkt när man kommer hit.
 
Vi stannade i Alingsås och hälsade på bekanta.
Blev bjudna på fika.
Tiden gick och gick.
Vi skyndade oss hem för att hinna handla lite.
Hade tänkt göra det på COOP, men de hade tydligen stängt tidigare än vad de annars brukar ha.
Chansade åka till ICA, jippie.
De hade öppet.
Handlade lite och sedan när vi kom hem blev man inte lika glad längre.
 
Hade tänkt softa i soffan framför någon film innan läggdags tanke på att man var dötrött.
Men jag fick skotta bort blött snö från trailerns bommen o runt båten när det inte var någon
som hjälpte då vi inte var hemma.
Som vanligt är det jag som gör.
Nåja.
 
Idag på annandagsjul firade vi jul med karlens familjen och släkten.
Vi fick julklappar av svärföräldrar.
Även fick de av oss, svärmor får mera sen när posten har kommit vilket det skulle ha kommit innan jul.
 
Tack våra nära & kära för alla julklapparna.
 
Och nu i natt kunde man knappt sova någonting.
Tankarna malar in & ut hela tiden.
Klockan är halv 7 snart på morgonen.
Undrar om jag kommer att få min sömn någongång?
Undrar om jag får aptit igen någongång?
 
 
Snart är det dax att fixa lite kaffe och surfa runt lite på nätet,
får se vad dagen har att erbjuda.