Helgen...

 
 
I fredags började dagen inte bra.
Natten till fredagen packade jag ner som behövdes ta med till
Stockholm i resväskan,
då var Casper och Mjau en aning mer eller mindre oroliga och vägrade liksom
låta mig få packa ner.
 
När karlen kom hem på morgonen från jobbet, så smet Mjau ut.
ÅÅ..
Så jag skyndade mig och hämta kattmatburk och skramlade på burken med skeden.
Det dröjde, ingen skymten efter henne
Hon kom, så ville Casper gå ut och hindrade honom gå ut, så hon smet iväg mot trädgården.
Ack, så var svärmors katt ute.
Gissa så attackerade han henne och hon försvann långt bort.
 
Så klart kunde jag ej gå och sova.
Hur skulle det gå när man ska iväg till Stockholm.
 
Karlen gick och la sig..
Hon kom aldrig tillbaka.
Hon brukade aldrig vara utanför trädgården liksom.
Paniken växte och växte.
 
Fick väcka karlen tidigare än vad han brukade stiga upp.
Så var det flera om hur vi skulle göra.
Ville stanna hemma och sa åt karlen att han skulle åka själv.
Visst var biljetterna tok dyra.
Men katten då?
 
Efter ännu mer flera om.
Så Gerry skulle kolla då och då efter henne vilket jag sa till karlen att det inte skulle gå och
som sagt åkte vi iväg till stan innan vi gick till centralen.
Paniken växte ännu mer när det var tok mycket folk.
'
Tåget kom och vi gick in på tåget,
vad skönt att det inte var mkt folk på tåget så
sov jag lite på tåget.
 
När vi kom fram blev vi mött av vännen (födelsedagsbarnet) vid spåret
och gick till pendeltåg..
När vi kom hem till honom tjötade vi.
 
Lördagen (nästa dag) gjorde vi oss iordning innan födelsedagsbarnets gäster
bland annat bror med familj m.m. kom och grattade honom.
Blev bjudna på fika och smörgåstårta.
 
När gästerna hade gått och så började vi dricka lite och spelade ett spel.
Den spel ska vi garantera köpa.
Tiden gick fort,
då var det dags att åka till stan och äta ute på restaurangen. En av hans vänner kom
dit.
Åt på FRIDAYS i Stureplan, det var god mat där borta.
Efteråt gick vi runt lite innan vi for hem igen.
tjötade in till natten, morgonen började närma sig.
 
Lång sovmorgon kändes det som :)
Gick o duschade och sen vart det frukosten innan vi drog till stan.
När vi alla var klara åkte vi till centralen och lämnade väskan i förvarningslucka så vi slapp släpa väskan efter oss.
 
Gick till gamla stan, fikade och strossade lite runt.
Inte hann vi mycket med allt under helgen.
Fler tillfället finns :)
Så var det dags att dra tillbaka till centralen.
 
Tack goa grabbar för helgen!
Ja för inbjudan, övernattning, umgänges m.m.
 
Bilder finns i karlens mobilen.
Ni kanske undrade varför jag inte tog några bild under helgen.
Hade inte hunnit till butiken och skaffa en lur pga. MJAU.
Som många vet är min telefon så kass, ja kamerafunktion funkar inte som det ska.
Så det var därför man inte tog några kort vilket jag annars alltid brukar :D
 
Tåget rullade iväg till Göteborg.
När vi kom fram blev vi hämtad av karlens bror Gerry.
På vägen hem stannade vi vid Mc Donalds och käkade lite skräpmat.
Så sa han att Mjau inte hade synts till.
 
( Redan under resan hem sa jag till karlen att jag skulle ta fram papper på Mjau och
göra efterlysningar samt anmäla polisen för efterlysningen när vi kom hem. )
 
Var så ledsen inombords.
Aha, när vi kom hem, gick jag direkt ut till trädgården från köket och kollade
efter henne ifall hon dök upp när vi kom hem.
För hon visar alltid inte sig för andra än oss.
Karlen gick även ut och ropade.
Inte kom hon.
Gick ut själv o rökte innan karlen skulle iväg till ICA och köpa lite.
Inte kom hon heller.
Sedan krafsade Casper på dörren.
Fick syn på MJAU.
ÅÅÅ.
Blev så lycklig att hon kom hem.
Mitt hjärta blödde.
Min bebis.
 
Karlen blev också glad han.
Han skyndade sig iväg till ICA.
Jag ringde till Gerry på en gång och visade vem som hade kommit hem. :)
 
Var så beredd att jag skulle ligga sömnlös denna natt,
Hon är hemma så att man kunde sova.
Alla 3 sov hos mig när jag slumrade i soffan framför tvn.