Nu

 
är vi inne på augusti månaden.
Hoppas man överlever under det här månad.
 
Det regnar där ute, det skulle vara mysig med tända ljus under dagen.
Men det får väntas tills ikväll så att jag inte gör slut på alla ljus på en gång :)
 
Det märks att sommaren är slut, snart är det dags att ta in blommorna :)
 
I torsdags vart det första gången på några månader med tända ljus överallt här hemma :)
Äntligen, hade längtat efter att tända alla ljus som hade "sovit" i ide under sommaren ;)
 
I fredags tog jag en vinglas och smuttade lite, det räckte gott med en vin glas tanke på att
vi skulle ha barnen under lördagen till söndagen :)
 
Lite sömntimmar fick vi,
det var bara att gå upp ur sängen och drack kaffe m.m.
innan karlens bror skulle lämna barnen på förmiddagen.
 
När de kom hit,
var det massa bus & lek.
 
Syskonkärlek, broderskärlek :)
Sedan tittade karlens yngste bror med bebisen och pojken in.
Så stor har deras tös blivit. :)
 
När de gick hem, så började vi göra iordning här hemma innan vi skulle åka hem till de.
När vi kom dit så började vi sätta igång med maten,
tacos blev det på menyn som Julle hade valt :)
 
1a & 2a bild var det svårt att få bilden fastna när han log.
Så jag tog bort blixten, vips så fick man en leende som fastnade på bilden ;)
 
Sedan var jag ute med Julle och han gungade lite,
hann vara ute lite innan regnet kom.. :)
 
Ja han blev överlycklig att få bada,
en kul grej..
Mer vatten sa han,
jag sa nej det är redan för mycket för honom och
sa att mamma och pappa hade sagt att det räcker.
Haha.
Så sa han det räcker :D
 
Han är så rolig han, med sina tankar och sånt.
Till och med försökte han få Lisebergs kaninen stå på skorna,
jag sa att skorna var alldeles för stora för kaninen.
Ja han sa att mamma och pappa får köpa nya skor till kaniner.
Gud vad man skrattade åt hans funderingar m.m. :)
 
Ja de förgyller mitt/vårt liv.
 
På kvällen blev det läggdags efter att Julle har mumsat upp sin godispåse.
Ja vi alla 4 sov,
vaknade då och då för att kolla lillgrabben skulle vakna.
Nej han sov hela natten.
 
Vilka scenarion man hade när föräldrar berättade om hans tider,
nej det var en lugn natt. :)
 
Vaknade under söndagsmorgonen kl. 05.00.
Det dröjde inte länge tills lillgrabben vaknade.
 
Det var bara att byta blöjor på honom och ge han maten.
 
När Julle vaknade runt 8, så var det frukost.
 
 
En riktig matvrak är Julle, nä han är så duktig på att äta frukter m.m.
 
Deras föräldrar kom hem, de hade varit på bröllopet och de hade haft det jätte rolig :)
De förtjänar det :)
 
Vi åkte hem på em.
Vad tomt det var :)
 
Tog en tupplur och sen var det bara att vara vaken tills kvällen kom.
 
Igår for karlen till jobbet, vad tråkig.
Även om man hade haft fullt upp i emellanåt.
Ville att tiden skulle gå fort.
 
Karlen somnade i soffan efter jobbet.
Ja han sover, äter, sover, jobbar m.m. :)
 
Det fick bli Sibylla då ingen av oss orkade handla mat.
Men nu på morgonen kom vi på att vi inte hade handlat mat och
så kan vi inte handla mat idag och imorgon då han slutar sent mot kvällen
NAFF.
Ja vi får väl se hur vi ska göra :D
Man är van att han brukade vara ledig på tisdagar,
men nu efter sommaren är det ingen ledighet på tisdagar.
Nice..
 
Kanske skräpmat idag och imorgon?
Vem vet.
Även om jag inte vill ha skräpmat varje dag :)
 
Ja vi får väl la se när han kommer hem från jobbet.
 
Nyss var man ute och fick se 2 krukor välta..
Det var bara att ta in dom alla krukor utom bananplanta m.m. till uterummet.
Nu doftar det gott inne i uterummet från liljor :P
 
Det märks att det är HÖST nu :)
Ska kolla efter en större kruka till bananplanta och ha den här inne under vintern :)
Visst klarar den ute under vintern, men jag vågar inte ännu :)
 
Ni kanske undrar varför det är något rutig på bilden.
Det är nät dörr, då vi har katterna.
När de inte får vara ute då kan de vara i uterummet och hämta frisk luft :)

Ja det är bara att le oavsett väder.
Tur som det är älskar jag alla årstider.
Vilket man inte gjorde det som barn,
endast sommaren och vintern som gällde.
 
Nu är alla årstider välkomna :)
 
Njut av dagen ni allihopa,
nu ska jag snart göra lite nytta här hemma.
Och så ska jag ta en sen frukost nu innan jag sätter igång :)