Dagarna..

rusade alldeles för fort,
Och det närmar sig till dopet,
ja det är redan nu på lördag.
Jisses, är ju inte klar med allt :)
 
Ja sakta fram blev jag friskt, äntligen är jag inte förkyld m.m. längre.
Fastän jag ska inte ropa hej förrän man har kommit över bäcken ;)
Ja jag vet :)
 
Var hemma mest och sysslade lite här hemma och utomhus.
Nya tvättmaskin kom hit i torsdags.
Äntligen kunde vi tvätta kläder igen.
Det var en hel hög tvätt.
 
Och så i fredags var det midsommar.
Vi var hemma då karlen hade jobbat natt.
Vinglas var absolut med för att önska mina nära & kära en glad midsommar :)
Den vin var verkligen god :)
 
Inte missade vi midsommarmaten, det åt vi.
Naturligvist :)
På kvällen hade vi en riktig mysig kväll,
vilket som är så sällan vi kunde mysa och bara vara vi två utan att tänka på andra omgivningen.
Fler tillfället lär komma hoppas jag :D
 
Igår kom en vän över och hjälpte karlen på taket då karlen målade, visst målade också vännen.
Medan jag städade och dånade lite hemma,
 
1a bild njöt Mjau av att vara ute efter 1½ vecka då man hade varit sjuk så fick de vara inne.
 
2a: Fönsterna utsidan är pustade, skönt. Ja som ni ser så börjar det växa de rosorna. Ska bli spännande att se vad det var för rosorna :)
 
3e: Karlarna spelade Xbox 360  ishockeyn efter att ha målat och ätit middagen.
 
4e: En ännu dag en glas vin :)
 
5e: Inne i garaget.
 
6e och 7e bild. Mjukglass. Ska köpa glassmaskin snart, för det är bäst med glassmaskin än vispade och sånt.
Annars var den god :)
 
Sista bilden bjuder jag på :)
 
Idag kom vännen hit igen för att hjälpa karlen måla en omgång.
De målade sista.
Härligt att det är klart på gaveln efter 2 hela år :)
 
 
Ja Där är det vår hem :) Med markis,
funderar på att skaffa en ny entrémarkis senare.
 
Svartöga, de växer och växer :)
 
 
Liljorna börjar gro.
Det ska bli spännande att se liljorna,
Fick de gratis :P
 
Dessa 2 krukor med varsitt Dahlia arabian night.
En över ska tjejen få, glömde ta med den hem varje gång hon hade varit här :)
 
Spännande att se de också,
Undrar om jag kommer att tycka om de?
 
Karlens bror kom över och åt middag med oss,
de spelade ishockeyn en stund
innan karlen och C gick upp och sätta dit nymålade vita fönsterlister
 
Nu är karlen på jobbet, tråkig att helgen gick så fort.
 
Det ska bli skoj under sommaren och hoppas på sol och bad.
Det blir väl lite båtturer under sommaren.
ÄN har vi inte fått båten ner i vatten,
tiden räckte aldrig till då det hade alltid varit något annat här hemma.
Så nu kan vi fokusera på båten, dopet m.m.
 
Först och främst dop och sen båt.
 
Hoppas redan på söndag vi kan sätta ner båten.
Blir tokig när båten inte är nere vid hamnen.
Ja det är för mig en frihet,
Inga måsten.
Visst är det många båtar ute,
men ändå känns det då om vi är bara vi två ensamma.
 
Ja som en del vet att jag lider av socialfobin,
så är det jobbig för mig att kunna vistas bland mycket folk.
men alkohol i kroppen klarar man galant bra vilket det ej går varje dag :)
 
När man är ute till havs, är det man inget tänker på andra.
Och då är det friheten.
Kunna bada och sola som man normalt inte brukar..
Ska nog passa på att vara ute med båten innan vi ev. säljer båten.
Allt beror på karlens jobb.
Än vet vi inte ännu vem som ska sluta och hur det slutar.
Trots det kom ut över 1 månad sen ang. varsel på jobbet.
Så har vi inget hört något.
Lär få veta nu de närmaste veckor.
 
Nåja nu är det läggdags för mig om det nu går.
Tanke på att man ev. får besök imorgon.
Lite kvar att greja här hemma. :P
 
Hoppas drömmen om havet, båten m.m. sker i natt.
Så att man vaknar GLAD :)
 
 
 
Längtan är stort,
hoppas hon är snäll i år som inte krånglar till :)
 
God natt till er allihopa.
Sov gott..