Veckan som varit ...

Det kändes tråkig att komma hem från Närke förra söndag,
sedan hade vi nog bara varit hemma och latat förutom att ha
fått hem 2 paket till slut.
 

En av paketet innehöll en fyr som jag fick gratis på köpet när jag handlade blommor från dom.
Fyren med sol cell som roterar runt när det är mörkt ute :D

I torsdags var jag barnvakt en stund innan hans pappa kom och hämtade honom.
Bilderna är klickbara :)
 
Det har blivit för lite nu för tiden att se honom och hans lillebror, inkl. familjen.
Det måste bli bättre sen :)
 
Jennifer & Axel tittade in på kvällen när de var på väg hem då Julius hade glömt
sin filt :)
På köpet fick vi träffa Axel o Jennifer :)
 
 
I fredags tog vi det lugnt tror jag, minnet sviktar :)
 
Så var vi till Ullared i lördags och handlade lite på Gekås,
En av de fick följa med hem.
Ja några sa åt mig att jag redan har badkläder som inte var gammal.
Ja jag vet att jag hade massor, en del har jag gett bort och en del hade jag slängt :)
 
En av karlens fynd på Gekås
 :)
Handlade bara lite kläder och lite till, nästan inga saker.
Ovanligt :)
Det blir Ullaredbesök snart igen.
 
I söndags grejade karlen med bakre fjädrar.
Det tog hela dagen och kvällen.
Så irriterande tyckte karlen..
Till slut fick han in fjäder, men inte kunde han få in stötdämparen
Gav upp och skulle försöka igen nästa dag och fick låna sin svärmors för att
ta sig till jobbet.
 
Igår tittade Jennifer och barna in.
Och var kvar ända till kvällen.
De stannade över på middagen,
det blev grillade kord och hamburgare :)
Karlen hann ej göra något med sin bil, än bara få in stötdämparen på vänstra.
Då nya domkraft gick sönder och han hjälpte sin bror med deras bilar.
 
O fick låna Samanthas bil i natt.
 
Idag tittade solen in,
fick låna tvättmaskinen och tvätta våra kläderna m.m.
Så klarar vi oss med de kläder vi har tills nästa torsdag
då maskinen kommer hit.
Ja vår gamla har gått i graven nu,
så borde vi ändå ha vara glad tanke på att
det är över 8 år sen vi köpte den.
 
Tack Aronsson för att vi fick låna tvätten :)
 
Passade på att tvätta o hänga upp tvätt utomhus på torkvindan när det
var jätte varmt.
Om jag nu har fått färg på mig så är jag fortfarande VIT :)
Speciellt på magen m.m. :)
 
Karlen grejade med högra fjäder idag, så passade jag på ta en tupplur.
Så är bilen klar nu hoppas ja att det rullar som det ska
så att man kan åka iväg till Plantagen och köpa jord innan de stänger..
 
Tack för att vi fick ny tvättmaskin,
LÖVE...
 
Om det är en bra maskin har vi ingen aning.
Det är bara att se o vänta hur länge den håller.
:)
 
Nu kom jag på att vi glömde bort middagen.
Om det blir pastasallad eller om det blir något annat istället får vi väl la se :)
 
Hoppas ni alla hade haft en bra dag :)
 
 
 
 
 
 
samantha

Hahha de va bra! Duktigt att du fortsätter skriva blogg. De är jag dålig å:/:) kraam

Svar: Tackar, fast det är inte så ofta man bloggar som förr :)Kram
Madilly