Vad anser ni?

Först ska jag berätta ett eller ett par exemplar.
 
T.ex.
 
Alternativ 1 :
 
Någon hade fått veta att någon hade snackat om hen men personer inte hade
berättat att de hade vetat vad folk hade snackat om.
 
Alternativ 2:
 
Jag fick veta om den personen,
men inte hade berättat vad de andra hade pratat om denne
Tiger och inte säger något.
 
VAD ANSER NI?
 
Sedan är det upp till er vad ni tycker och vad ni skulle föredra?
 
Det har varit mycket diskussioner kring om det här under några veckor nu.
 
Om någon hade snackat eller spridit något rykte om dig ( oavsett om det är sant eller inte )
 
* Hade du velat få veta när det gäller dig?
* Kräver ni få veta vem som hade sagt?
* Vill ni inte veta något alls?
* Vad hade ni gjort ?
 
Kommer att uppdatera sedan vad jag hade föredragit och hur man skulle reagera m.m.
 
 
 
 
 
Rykten - Skit snack - VAD ANSER NI - Ärlig?
Jessika

Ja det är självklart vill jag veta vad folk har för sig bakom min rygg. Ärliga då är dem mina sanna vänner. Kräva vad vem som håller på vore bra.

Svar: Ja det är vi fler om det och sanna vänner ska klart vara ärliga
Madilly

Mia

Jag väljer att få veta när det gäller mig och det är bra att veta vem påstår för man vet då vilka vänner man har

Svar: Då är vi 2 om det ;)
Madilly

Åza

Å andra sidan, ska man också tänka på en sak..
Ska man fundera, tänka, vill veta? och sen ta bort vän, fast det finns många andra runt om personen som också har pratat si och så. Ska man ta bort alla som har sagt? Det går inte, det finns ALLTID ngn som gör det, och det finns ALLTID folk som pratar om en, och sen gör folk detsamma med den som de tidigare pratat om och pratat om den andra.. Det e det ja tänkte på...

Sen är det att om man vill må bra eller må dåligt?
Vad väljer man?
Om man vill veta, kräva, bråka, osv för att veta vilka&vem&vad man har sagt om? Och sen finns det risk för personen att älta och sen må dåligt...

FÖr min del vet ja att det finns folk som säjer saker om mig, och det behöver ja inte bry om. Och tycker att det inte är värt att fundera, älta när det finns andra saker som är MER VÄRT att bry om....

Eller.... Något att fundera på!

Svar: Klart vill man veta, men inte behöver man gå fram till personen si och så för annars blir det en ond cirkel.
Madilly