God kväll.

Det är snart natt..
 
Slumrade i soffan när vi kom hem från tippen m.m.
Var och kastade grejer som hade legat här utanför länge och
så slängde vi vår torktumlaren som har gått i graven..
 
Nya torktumlaren kommer på torsdag, så vi klarar oss.
Hade haft oturen med vädret då man inte kunde hänga upp tvätten utomhus.
Så nakna vi kommer gå tills torsdag :)
 
Svärföräldrar kom hem,
det ska bli skönt att sova hela natten..
Då man inte behövde vara hus vakt längre.
Gud vad skönt det är.
 
Svärmor blev chockad över att se en massa mördarsniglar ute på gräsmattan i trädgården. :)
Ja alla somrar var det jag som jämt plockade upp och la alla varje kväll i en påse med salt efter att
ha fått tips av min moster. Varenda somrar, varenda kväll utom de regniga dagar plockade jag jämt
upp varenda vidriga varelser som förstör all blommor, till och med sniglar ( fast jag plockade aldrig vanliga sniglar i påse ). :)
 
Så denna sommar i år blev jag less och orkade inte plocka upp..
Det är klart att det är så jobbig.
Och sedan har det regnat nästan varje kväll.
Enda solig dag var det i måndags då vi inte var hemma under dagen :)
 
Så kom jag på att jag hade hört många gånger om att gräva ner hälften av skålen i marken & hälla öl i .
Så jag testade, fast jag grävde inte i ..
Det verkar fungera och det ska fixas i helgen..
Blir att köpa en massa öl på ICA eller vet ni någon ställe som säljer billiga öl ? :)
Bor i Göteborg :D
 
 
Det var tur att man hade 2 öl burkar hemma oöppnade.
Inget sådant stark öl i alla fall :)
 
VÄGRAR och kommer ALDRIG använda bekämpningar för sniglar.
Tanke på att det vistas hund, katter & barn i trädgården..
Även de övriga oskyldiga söta djur.
 
Så det är faktiskt inte en myt.
 
Det finns även andra tips som är miljövänliga och oskadliga för andra djur på nätet.
Som att ha koppar runt rabatter m.m.
Fast koppar är väl dyra? Ej kollat.
Då sniglarna inte kommer åt blommorna m.m.
 
 
 
God natt var än ni är och hoppas ni sover gott i natt.. :)
 
Mördarsniglar - Var finns billiga ÖL i Göteborg? - Öl i skålar