Ja jag lever!!

Hoppas allt är bra med er alla. :)
 
Midsommaren var lugnt,
vi åt traditions mat utom grillningen.
Inte hade vi jordgubbar det heller på bordet.
Karlen min jobbade då och slutade inte förrän senare på eftermiddagen
mot kvällen :)
 
Så midsommarhelgen hade vi bara för det mesta varit hemma.
Så lördagen satte vi igång med flis stenar innan vi skulle göra plattsättning.
Det räckte inte med flis stenar och butiker var stängt.
Ja det var ju midsommars dagen.
Ack ..
Så vi åkte och handlade lite istället,
sedan kom en vän hit och hälsade på.
Tjötade ute i vår terrassen,
min bror och hans familj anlände hit.
Meningen var att de skulle komma hit först måndagen, sedan
skulle de komma under söndagen och kom hit en dag tidigt :D
Tog det lugnt.
 
I söndags höll vi på med plattsättningar.
 
 
Sista plattan hjälpte karlens bror oss med den,
vi var så helt slut och trötta :)
 
Finally med plattsättningar.
Vad fint det såg ut nu.
Nu kunde vi börja umgås med min bror & hans familj,
han hade även en kompis med sig hit :)
 
I måndags var vi till Liseberg,
vädret var bra först i början och sedan
började det regna lite kort stund.
Tur att det inte spöregnade :)
 
Först var det Lisebergsbanan, Brorson 1 åkte med den första gången.
Gissa om han ville åka med den mer? Haha.
Ja den är ju inget speciellt :)
Bilderna är taget när vi var på Kållerado.
 
Vi hann även åka med flumeride.
Galet var när vi 5 åkte tillsammans.
Lisebergshjulet får man inte glömma det heller :D
 
Någon helg ska jag och karlen dit igen och provåka de flesta.
Den nyaste hade vi inte åkt ännu med.
Längtar..
 
Tack för 3 krukor..
En är inte planterad ännu,
ska kolla sedan vad man kan ha för blommor.
Överflöd med blommor här ute hos oss vet jag :D
 
I tisdags tappade vi telefonen,
rättare sagt jag.
Det var bara att spärra av numret och telefonen m.m.
 
I onsdags for de hem.
De är saknad.
Så jag satte igång med att städa i uterummet,
hade tänkt göra det innan de kom till oss fast de kom 1 dag för tidigt :D
 
Tänkte först hämta ut en ny telefon från försäkringen,
men jag tänkte att vi kunde bara slappa hemma och ta det till torsdagen istället.
 
Jennifer & barnen kom och hälsade på oss.
O stannade här över middagen.
Bra att de hjälpte oss med att äta lite upp mat åt oss :)
 
Igår var vi till stan och hämtade en ny telefon.
S4 finns inte längre i utbud så jag fick en S5 istället.
Där efter for vi hem innan vi drog iväg till Bäckebol.
 
Beställde en ny tv.
Karlen klarar inte av att sova utan tv.
Vår tv i sovrummet gick sönder.
Ja bra jobbat, klappar på mitt huvud. :)
 
Och strossade in till Clas Ohlson och köpte mobilskal m.m.
När vi kom hem dröjde det inte länge tills karlens bror ville komma över
och spela med karlen.
 
Klockan var mycket och det närmade sig till tolvtiden.
Ja klart försov karlen sig i morse.
Det var ju klart det för inte kan man sova i 1-2 timmar :D
Hoppas det går bra för honom på jobbet.
Första gång det hände.
Så nu är det skärpning!! :)
 
Nu körs tvätten igång.
Solen skiner och hoppas det blir varmt så att man kan hänga ute tvätten.
 
Hoppas er midsommarhelgen & veckan hade varit bra :)
Önskar er alla en trevlig helg :)