Funderingar...

God kväll..
Nu är det sent, vid det här lagret brukar jag
redan ligga i sängen bredvid karlen..
Nu är hans schema ändrats liksom alla på jobbet..
Så jobbar han nu under torsdagar & fredagar till kvällar.
Så under kvällen körs disken & tvätten igång nu & håller mig vaken..
 
Städningen skulle behövas göras här också.
Får göra lite och resten imorgon då karlen även jobbar till kväll.
Längtar till helgen då får man mysa med karlen hoppas jag.
Det var väl längesen vi mös kändes det som utan mobiler m.m.
Under vintern kommer det nog bli flera mysiga kvällar med tända ljus och många
filmer att kolla på m.m. tror jag säkert :D
 
I veckan hade det varit mycket diskussioner med många m.m. om
Invandrarna, adopterade barn m.m.
Några anser att adopterade barn även inräknades..
 
T.ex.
Om man är tillsammans med en invandrare..
USCH..
Om man är tillsammans med en adopterade..
USCH..
Om man är tillsammans med en vit
ÄR HELT OK enligt några..
 
Invandrare kan ju också vara de vita?
De utanför vår land är ju också invandrare om de är här i landet?
Ja de mörkhyade, araberna m.m. ja okey..
 
Adopterade.. Det är inte dom som har valt att bli adopterade.
De kommer ju till kärleksfulla familjer och de som inte kan få barn
kunde få uppleva som föräldrar..
Adopterade är ju uppfostrade som att vara vit?
 
Vita...
Vita finns ju i många länder.?
Finland, tyskland, danmark etc. är ju mängden av vita?
Definerar gärna vad är vita för er?
Svenskar är vita ja men inte kan man säga att jag är vit pga. jag
är ifrån Sverige?
 
Ja jag hade även blivit "trampad" för att jag hade varit tillsammans med dom som inte var vita.
Invandrare kan jag påstå att jag ej hade varit tillsammans med.
Fast enas ursprung är i europa ja fastän är född i Sverige.
 
Ja jag har varit tillsammans med en adopterade kille under min ungdomsåren..
Och hade även en ytterligare adopterade tjej i klassen.
Dom såg man alltid som de var/är del av oss då vi hade levt upp i många många år.
 
Vita,
kan jag ej påstå att jag inte har varit tillsammans med dom.
Det är svenskarna jag har varit tillsammans med.
Vita låter .. jaa ..
 
Man ska väl skita i vem som är tillsammans med vem oavsett ursprung, bakgrund m.m.
Respektera & acceptera allas val och hjärtat.
 
Alla är rasist...
Oavsett färg, handikapp m.m.
 
Sedan är det en annan 5a om man har åsikter, inte ska någon behöva bli påhoppad.
Rasist & åsikter är ju inte detsamma.
 
När ni skriver att ni hatar invandrare, döva, handikappade, djurälskarna m.m.
Listan är lång då är ni rasista, men att säga åsikter behöver man ju inte vara rasista.
Tyvärr har många ingen begrepp över ordet RASIST & RASISM.
 
Det är så tråkig att man inte kan få tycka vad man tycker.
Det är så tråkig att man inte kan få åsikter utan att bli påhoppade.
Det är så tråkig att man inte kan respektera andra så borde man inte bli respekterad
om man inte respekterar andra.
 
Alla borde lära sig vad RESPEKT & ACCEPTERATION m.m. är för något..
Ni är då inte värda om ni inte respekterar & accepterar andra och andras livstil.
 
Det är så mycket man vill skriva..
Men det får man ta en i taget o lägga upp då och då..
 
Säg era åsikter och ingen av er ska behöva få bli påhoppad och
det tillåter jag inte det heller, bara det inte är person angrepp m.m.
 
 
 
 
 
 
Invandrare adopterade vita m.m. - Rasist & Rasism - Respekt & acceptera - Svenskar