Viktnedgång?

Ja fick många förfrågan om jag lyckades gå ner i vikt.
Så jag la upp en inlägg på min status inne på facebook igår kväll. :)
 
Resan hade varit långt och sakta.
Hade inte bråttom med att gå ner i vikt så fort.
Men jag trodde aldrig att jag skulle snart tappa 17 kg så här långt.
 
Ja det är inte många kilon kvar jag går ner under siffra 80.
Ja 1 kg till :)
 
Håller tummar att jag klarar gå ännu mer ner i vikt.
Det är inte lätt när man får ägglossning eller mens så svullnar jag.
Klart visar vågen några kilon mer. :)
 
Äter som vanligt.
Någon träning här hemma hade jag inte gjort ännu
när det hade varit sommaren och sånt.
 
Det kommer nog tas upp igen med träningen här hemma snart när allt
har lugnat ner.
 
BMI minskar och minskar även om det visar nån siffra upp.
Men ingen fara.
 
Många tror att det räcker med de kilona eller vill gå mer i vikt och gå ännu mer än sin ideal vikt.
Många glömmer bort att det är BMI som är viktigaste och sen kan man se över om man mår bra av eller
vill gå ner lite till när man är i ideal BMI.
 
Ja BMI är viktigaste av allt.
Då det påverkar hälsan m.m.
Är BMI för låg eller hög så påverkar det din hälsa,
psykiskt m.m.
 
Jag som inte motionerar och bmi tänker jag även eftersträva.
Än har jag inte förstått att man nästan har gått ner i 17 kg.
Även om depressioner kommer och går.
Så har det inte påverkat ännu.
Men än ska jag inte ropa hej förrän man kommer över bäcken.
Att komma över bäcken tar det en bra bit ..
Även om jag vill skynda på ska jag ändå fortsätta det långsamt.
 
Visst har jag fuskat,
visst har jag njutit
Visst har jag gjort det.
Men att äta goda mat m.m. anser jag inte att jag fuskar.
För jag måste ju njuta ibland.
Det beror på vad för mål man har för att kunna anse sig fuska eller inte.
 
Kcal är inte lätt att räkna tycker många.
Det brukar vi göra
Men på sista tiden har vi  inte räknat.
Det ska jag börja igen..
 
Karlen min har även gått ner i vikt,
men tro mig
han har inte ägnat sig åt att gå ner i vikt.
Så går han ner i vikt sakta fram.
 
Sätt upp ett mål varför du vill gå ner i vikt.
Och vad du tycker om att göra
ja listan är lång.
 
Har man ett mål går det alltid bra ..
Så man inte glömmer.
Även om resan är långt.
Skynda bara fram er långsamt.
 
Jag kan medge att jag har tappat motivationer så många gånger.
Det är mänskligt :)
Imorgon kan jag tappa motivationen. :)
 
 
 
 
Ha en underbar dag ni allihopa..
 
 
BMI - Motivationer - Sätt en mål varför m.m. - Viktnedgång - Ägglossning och Mens