Lever..

Ja jag lever..
Hade inte kunnat eller orkat blogga.
Bilderna kommer sedan när man har landat ner ordentligt
från sorgen m.m.
 
Tiden gick så fort,
så är vi snart i en ny månad.
 
Vi har även hunnit köpa slalomskidor och pjäxor till oss.
Tänkte först om man skulle hyra eller köpa.
Så blev det en hel köp till oss både så att vi kan åka slalom när vi vill utan
att behöva lägga mycket pengar på hyrning m.m.
 
För 2 helger sen provåkte vi med våra nya skidor.
När vi anlände dit till Alebacken, ja 550 meters backe.
Jag vet att det var en liten backe :)
Efter 20 års uppehåll gjorde det inget att åka på en kort backe :)
 
Så ramlade karlen ner på marken när vi skulle till liften.
Det var isigt på marken precis utanför värmestugan.
 
Ja, innan vi kom dit tänkte vi ta barnbacke först för att testa att vi fortfarande kunde åka slalom.
Men när vi var på plats, så nej det skulle inte gå på barnbacke.
Så vi körde all in direkt på 550 meters backe.
Som sagt när vi var där uppe.
 
 
Till förvåningen kände karlen sig mesig som inte tordes åka ner,
men han gjorde det ändå.
Trodde att det skulle vara tvärtom,
men jag bara åkte som jag hade alltid åkt i alla år.
 
Till förvåningen ja att vi fortfarande hade rutinen i oss nerför på backarna.
:)
Det var härlig att åka slalom igen..
Nu är det slut på uppehåll tills vi inte kan åka mer.
:)
 
Efter 2 runda blev det tråkigare att åka på denne backe.
Ja huvudsaken var att vi kunde lattja på backar.
 
Karlens svägerska och pojken Julle var även med därborta och testade på barnbacken.
Julius var duktig han :)
Svärföräldrar tog bilder på dom :)
Ja de var även med men inte åkte dom :)
 
Sista åk blev jag snurrig, ja led av näringsbrist.
Så karlen tog en sista åk själv.
Kunde nu filma på honom när han åkte..
:)
Ingen av oss ramlade på backen.
Fast vid värmestugan mellan åkningar föll jag ner.
Knas.
Men trodde att jag skulle ramla på backar vilket det brukar vara så för
mig varje gång vid första åk :)
 
Ännu en att bocka av på vår gör lista :)
Och det ska vi fortsätta med ;)
 
Förra tisdag var det katastrof i Göteborg,
snöväder som ingen räknade med..
Det snöade väldigt mycket under natten till förmiddagen.
 
Det kändes konstig att vi fick snö, när man vanade sig vid pytte lite eller inget alls :)
Det var en härlig känsla :)
 
I torsdags var vi in till stan och spanade in någon telefon till karlen då hans mobil efter 2 år la av.
Så blev det en ny till honom.
Så det blev också en till mig.
 
Han valde först Honor något sånt som ska vara störttålig mot allt stötar m.m.
när jag påpekade att det inte fanns videosamtal för det brukar vara så hos såna märke.
Jag valde Samsung S6 edge +..
Vi åkte hem och jag provade ringa upp karlens nya lur.
Jag hade rätt så det blev en vända in till stan igen.
Så han valde en likadan som min fast inte samma färg det här gång :)
 
När karlen for till jobbet i fredags så testade jag lite bilder efter att jag har fixat o dånat hemma.
Va fint bilder blev.
 
Tända ljus blev det och lite målning med nya färgpennor ..
Tog en bild under kvällen.
Vad fint det blev.
 
I lördags var vi på karlens kusins 30års fest.
Första gång man träffade honom var han en 12 åring.
Ja han är stor nu ..
Det bjöds på goda mat m.m.
 
Under helgens bilder
Igår var vi mest ute och hjälpte till med skottning m.m.
När vi hade tänkt dra till Ulricehamn och testa deras backar,
det får bli nästa helg om snön finns kvar tanke på att regnet kom.
Det är plus grader ute :)
 
Under kvällen var det Astrid Lindgrens klassisker på teve.
SF kanalen.
Emil i Lönneberga, Madicken & saltkråkan.
Vad kul så man skrattade en hel del
 
Idag var det en seg dag.
Tog det lugnt ...
Under kvällen var vi till ICA och handlade lite.
Så hämtade jag ut paketet.
 
Målarbok,  Trollskogens hemligheter som hade gjorts av Anna Staaf.
Via Facebook i en grupp finns hon med :)
Målade lite, ska fortsätta imorgon tänkte jag om det nu blir av ;)
 
På tal på viktminskning..
Själv börjar jag gå ner i vikt.
Sakta ner, fast fort för att vara i nån vecka.
Herbarlife har jag testat i 3 dagar fast slarvat med tider.
Så jag vet inte om det berodde på Herbarlife eller om det berodde på slalom m.m.
Eftersom innan jag provade så hade jag gått ner 3 kg.
Vi får väl la se.
Så vikten räknar ner nu och ska ändå testa med herbarlife nu när de har kommit.
 
Ja jag har lättare att gå ner i vikt,
men jätte dålig på att fortsätta och tappar lätt motivationer.
Vi får väl la se det här gång.
 
Har ni egna erfarenheter av Herbarlife?
Vet att några blev tjockare av dessa.
Klart passar det inte alla.
Klart passar det en del.
 
:)
 
Sängen skriker efter mig.
Ska sova när karlen har gått upp och åkt iväg till jobbet.
Han vaknar om en stund.
 
 
Önskar er alla en god sömn...