December..

Nu är det december..
Har ni tagit fram alla julgrejer m.m.?
 
I år tog jag fram sent strax innan 1a advent.
Många år sen brukade jag börja redan under november.
Efter varje år har julkänslan försvunnit med åren så börjar man senare och senare med julgrejer m.m. 
 
Desto mindre med julgrejer här hemma.
Bor ju litet och sen finns det ändå ingen snö där ute.
Julgran får man hoppas på att finnas här hemma.
I år ska vi ha äkta gran då jag är hemma i år.
 
Vart firar ni jul?
Vad brukar ni göra på julafton?
Vad brukar ni ha för julmat på bordet?
Klara med julklappar?
 
I år kommer vi äta julmat här hemma och sedan åka iväg till karlens morbror och fika med dom en stund.
För karlen ska nog jobba på natten till juldagen.
 
Annorlunda jul i år för karlens del.
Ja jobbet kan man inget göra något åt det.
 
Julklappar får man hoppas på att de är klara innan julafton.
Även om vi vet vad dom ska få.
Till karlen är jag snart klar med.
Mycket julklappar får han som alla år. 
 
Julbak har jag inte börjat med ännu.
Har allt hemma så jag ska försöka baka idag
om orken finns.
 
Vad brukar ni ha till fika?
 
 
Önskar er alla en underbar dag... ❤