Livet

vänds upp och ner gång på gång.
Ingen sinnens ro.
Bland de människor låtsas man att allt är som det ska.
 
Varje steg jag tar följer det med överallt
Varje dag vad än jag gör följer det med överallt
 
Livet vänds upp och ner gång på gång..
I ensamheten rannsakar man genom allt.
 
En under att man lever ännu kan jag ibland fråga mig själv.
Inte är det på grund av dig, dig, dig, dig och dig allt
vänds upp och net gång på gång.
Inget ni kan rå för det.
 
Livet är inte en dans.
Det vet jag och ni.
 
Vägar dit är aldrig lätt för somliga.
En del får brottas med de som följer med en.
En del klarar sig galant bra.
En del misslyckas gång på gång
 
Så mycket tankar.
Så mycket frågor.
Så mycket som bollas upp.
 
Det som är först och främst som är jobbigaste är att
man ska akta sig för människor.
Att man ska tänka innan vad man säger, gör och skriver.
Att man ska alltid se upp för en del.
 
Ja livet är skört..
Liksom en skört tråd eller en glaskula.
Krossas glaskulan eller porslinsdocka är det kanske
lätt att lagas.
Men de små bitar kan aldrig lagas.
 
Man är bränd för livet gång på gång.
 
Det är så mycket jag kan skriver men en del lär alltid bli osagda.
Kanske är det bättre så då det inte blir liksom världskrig.
 
Ja jag säger vad jag tycker.
Ja jag säger oftast ifrån när jag anser det är fel 
Ja jag kan vara bitch ibland, bara när jag ogillar något.
 
Men STOPP STOPP !!!
Nu tror ni att jag är olycklig och missuppfattar mina ord ksk en del.
 
Det här har inget med min förhållande att göra.
Han är världens bästa kille, visst har han sina brister.
Det är ingen det heller ävenom en del inte vill inse sina brister.
När jag skriver av mig handlar det inte om mannen i mitt liv.
Han är så underbar på alla sätt trots sina brister.
Han ser mig inte den alla ser mig.
 
Vart ifrån styrka jag får?
Det är från honom även om han inte har gjort det.
Att jag lever ännu är det på grund av han.
 
Vet inte hur mitt liv skulle se ut om det inte vore honom,
mitt livslina, min själsfrände, min livskamrat.
 
Men glöm inte att det inte handlar om honom.
Glöm inte heller att var o en är inte perfekta.
Det är inte jag det heller.
 
Att jag var jag berodde det på en del varför jag var jag.
Att jag är jag idag har allt orsaker till att jag är jag idag.
Till det bättre ksk. 
 
Har hört så många gånger :
 
Var är den gamla Madde?
 
Vart tog den gamla Madde ivägen?
 
Ja listan är lång.
De 2 är ett e.x jag får frågor.
 
Kan förstå de att de ksk inte tycker att jag är mig lik längre.
Dels beror det då på social fobi hoppas jag de syftar på.
Men den sida jag egentligen aldrig var hoppas jag verkligen inte att de saknar den tjej. 
 
Visst har en del varit bra.
Men ledsen att jag inte minns så mycket de bra.
Eller ljuger jag?
Just nu kan jag ej.
 
Ja jag vet att jag håller mig undan så fort det är något.
Det är bara för att jag har fått mycket skit m.m.
Det man ej hade gjort ngt m.m. är det lätt att kasta skit på mig bara för att jag inte pratar med många.
Bara för att jag ej går ut sj m.m. är det lätt att kasta skit på mig.
 
Med tiden är det bara de några/få jag håller kärt fast vid.
Även de några få jag växt upp har jag kvar och 
håller även kärt.
 
Även de som har kommit och gått in och ut från mitt liv har sina platser av de bitar i mitt hjärta.
Även de dåliga.
 
De som bar sig illa mot mig kan jag inte hata..
Kanske är det dumt av mig.
Men hat är ett starkt ord.
 
Som barn använde jag mycket ord HAT till allt.
När jag levde i olika få förhållande har jag vuxit ur och kan inte hata någon.
 
Så ur citat har alltid följt med mig alla år.
Har glömt vem av de som har skrivit ur en bok..
 
ATT FÖRSTÅ ALLT 
ÄR ATT FÖRLÅTA ALLT.
 
Menar inte att alla ska förlåta var och en.
Det finns värre så klart kan man inte förlåta ngn.
 
Men under mina år är det citat som har etsats fast i mitt huvud, själen m.m.
Dels är jag sån som vill först förstå varför allas handlingar är så.
Det finns en gräns till att kunna förlåta, tro mig att jag vet.
Det finns en del jag inte fortfarande kan förlåta mig själv.
Men att förstå mig själv har jag förstått till allt vf det blev som det blev. 
 
Ja det är en del jag brottas med varje dag.
 
Nej inte ska jag skriva mer så att man ksk råkar skriva ngt man ej några ska veta.
 
Ha en bra dag ni alla oavsett hur än ni mår.
Jag finns alltid här och även för alla.
Men har mina gränser av hur mycket jag orkar...
 
❤❤❤❤