Trasig eller inte?

Ja jag är trasig..
Men inte går jag och knarkar..
Inte går jag runt och dricker..
 
Jag vet att några hade förutspått att jag skulle vara en alkis eller narkoman.
Kanske låter det hemskt.
Men i min värld är det såna de som förutspår andras liv.
 
Jag vet att jag aldrig kan bli alkoholist och
jag vet hur lätt man hamnar i missbruk.
Men egentligen ska man aldrig säga aldrig.
Kanske borde jag ta tillbaka ordet ALDRIG för det är ju vem som helst som kan bli det.
Men just nu och innan visste/vet jag att jag inte kan eller vill.
Inte är jag ren.
Då menar jag att jag gärna ibland tar en eller två glas vin.
 
Jag har sett hur alkoholister och narkomaner levde.
Klart att de säkert inte hade valt det själv.
En del hade social fobi
En del hade en jobbig situation
Ja listan är lång.
 
Ska inte avslöja så mycket.
Jag har social fobi.
När jag dricker är jag orädd m.m.
Därför har jag valt det liv jag lever.
Hellre det än att bli alkoholist för det är inte då
bara jag som lider, omgivningen lider oxå då.
De medmänniskor mår då dåliga de med.
 
Ja jag är sån som tänker på andra i första hand.
 
I min familj fanns det aldrig alkohol vad man kunde minnas på jular m.m.
Säg till mig om jag minns helt tvärtom. 😁
Det var så vad man minns.
 
Suicidal..
Det är oxå en av dom känsligaste ämne som många blundar för.
Kan medge att man har såna tankar ibland.
Fast det har blivit mindre och mindre med åren.
Det kan man aldrig vara fri från.
Men att lära sig att handskas med det går det.
Återfall är lätt det med.
Än så länge har jag klarat mig även om det var nära 
några gånger.
 
Det finns några som skrattar åt de som har suicidal tankar.
Det finns några som tycker de med suicidal tankar har något fel i huvudet.
 
KÄNN INTE ER TRÄFFAD.
 
Även ni som vet vem jag menar er så
kommer jag inte att nämna vilka ni är.
Och ni vet inte var och ens bakgrund 
 
Ingen har såna tankar utan anledning.
Det sitter djupt och många ärr i själen.
 
Ja trasig är man även om det inte syns.
I sanningens namn visste jag att det finns många trasiga.
Men inte sååååå förbaskade många som inte borde vara det.
Ja jag vet att jag inte är ensam även om det känns som.
 
Jag är bra på att skriva av sig..
Papper och penna har alltid varit en stort del av mitt liv fast det kan tolkas fel eller såra någon.
 
När jag har börjat skriva kan jag ej sluta..
Och när de dagar man mår sämst vill man inte gå upp.
Bara gömma mig och hoppas på att dsgen tar slut.
 
När jag inte är bra är jag bra på att vara liksom en mus.
Ja tyst som en mus.
Ja tyvärr drar jag mig undan rätt ofta men jag har mina orsaker..
Inte för att undvika någon.
Är jag off då är jag off.
 
Här inne har jag inte bloggat mycket bara för att jag hade för mycket i mig som jag skulle kunna outa mig.
Det är det en av de anledning till att jag måste kunna våga och inte behöva anpassa mig till andra och tänka på andra hela tiden.
Fast det finns alltid en gräns.
Skulle kunna skriva böcker om tankar & åsikter m.m.
 
Visst har jag uppdaterat här inne ibland och inte delat ut på min sida i Facebook.
 
Några till och med mannen i mitt liv tycker att jag passar jobba med barn och ungdom m.m.för att jag förstår dom.
Ja som barn ville jag bli psykologi, jobba med de barn & ungdomar som inte har det lätt.
Att ha familjehem och öppna oss för debarn och ungdomar.
 
Men i sanningens namn klarar jag ej av att lämna jobbet kvar och åka hem och leva som inget har hänt.
Har alltid undrat de hur de kan göra det eller tänker de på dessa dygnet runt.
Jag skulle ta hem jobbet och grubbla hela tiden.
Men är bra på att hålla tyst.
 
Det är strongt för de som har såna jobb.
 
Att ha familjehem.
Ja jag har varit en fosterbarn.
Både bra och dålig.
Inte ska jag gå in på det då livet som tonåring var ju
oxå kaos så det inte alltid berodde på dom.
 
Ja det finns alltid både bra och dålig överallt var än man är och vart än man liver i.
 
Men inte som jag mår och vi bor litet.
Så nej drömmar man hade krossades.
Ja nu vet ni som frågade mig varför jag inte jobbar med såna m.m.
 
Idag ska jag försöka sätta igång med lite bak om jag orkar för att tänka på annat vilket jag vet det inte skulle hjälpas.
Är låg idag.
 
Önskar er alla en mys eftermiddag/kväll.
Vem vet när jag kommer att uppdatera igen.