Tillbaka?

Månader hade varit kämpigt.
Mitt liv vändes sig upp och ner hela tiden och
det gör det ännu.
 
Men först ska jag nog tänka ut vad man hade gjort under de månader?
Ja det är inte lätt när månader hade gått och såg nu att jag inte hade bloggat
sen i oktober, sen jag hade min 40årsdags fest med vänner.
 
Har hunnit bli sjuk 4 ggr sen oktober.
Det hade inte varit bra slut på året.
 
Iallafall har vi hunnit med att få besök från mina föräldrar,
ja min pappa har inte varit här på åratal och de kom hit då han passade på
när han nu gick i pension.
Ja att gå ut i pension är aldrig lätt.
 
Speciellt när pengarna minskar?
Och sedan hade han väl jobbat hela tiden som mest.
Så blir man så klart rastlös :)
 
Och vi hade även varit nere i Laxå ett par gånger.
En av de anledning var till att bilen skulle in på verkstad då
det var billig där.
Ja bokstavligen mycket billigare där borta än här i Göteborg.
Jätte stort skillnad är det ju.
 
Var även iväg till Ullared, fast det var inte roligt att strossa runt där när man var sjuk.
Hade ingen val och åkte dit för att handla lite julklappar dagarna innan jul.
 
Firade jul i Laxå och nattade över syrran och hennes familj.
Ingen snö fanns det därborta.
Det kändes så konstig att vara där o ingen snön fanns..
Min älskade annars vinterland.
 
Sorgligt.. :)
 
Nyårsafton var vi hemma och tog det lugnt,
åt sista antibotika på kvällen så ingen alkohol blev det.
Det kändes ändå skönt att inte ha tagit något droppe alkohol.
 
Matte kom hit ett par dagar före nyår och sedan dagen innan följde han med
karlen på jobbet.
 
Svärföräldrar firade med oss inför nya året.
Bjöd dom på ytterfile och fläskkarre med potatisgratängen,
naturligvis var salladen framme också.
 
Mkt snacks blev det på bordet under kvällen.
:)
 
Hoppas era år 2016 hade varit bra,
det hade varit bra för vår del utom mot slutet då
allt hade kört ihop och en massa sjukdomar m.m.