Frågorna..

Fick många frågor från några som undrade
om jag verkligen mår som jag mår.
 
I sanningens namn vet jag egentligen inte just nu.
Vissa dagar vill man inte känna av någonting 
Bara stänga av allt för stunden.
Ja när jag mår så värst så mår jag värst.
Men för vissa har jag lärt mig att bygga upp mur mot vissa.
 
För vissa drar jag mig undan
För vissa visar jag inte något för
För vissa aktar jag mig så noga för 
 
Å ja jag vet att den här blogg är öppet för alla.
Ja jag vet och jag orkar faktiskt inte bry mig alls längre.
Orkar inte snart längre att behöva tänka på någon
Orkar inte snart längre att behöva akta mig för vad jag tänker och vad jag tycker.
 
I åratal har jag dragit mig undan.
I åratal har jag fått sätta många i första hand 
I åratal har jag fått anpassa mig efter många
I åratal har jag fått begränsa allt 
 
Se på mitt liv.
Visst har jag en underbar sambo 
Allt handlar inte om honom
Det handlar inte om honom
Så sluta att tro något sånt man inget vet.
Han är underbar och har alltid funnit där för mig och skulle finnas där för mig om jag behöver.
Han har faktiskt förändrat mitt liv.
Till det bättre o än är det inte 100% bättre men det kommer.
Nu tänker ni väl vaddå bättre när jag inte längre är den ni kände.
Men tro mig om ni visste allt så hade ni hållit med mig.
 
Att man är trasig och skört handlar det inte ens om honom.
Visst är han inte perfekt för det är ingen det heller och alla har sina brister.
Men glöm ej att det ej handlar honom att jag mår så här.
Det hade jag gjort det länge.
 
Det är inget nytt att man är trasig.
Att laga mig vet jag ej om det går.
Kanske kommer det aldrig kunnas laga 
 
Ja jag som fick tänka på hur man ska skriva m.m. i bloggen.
Det var anledning till att det nu syns mera på min blogg hur jag mår när jag hade känt så i åratal.
 
Några frågade hur i helvete kunde jag förändrats över en natt.
Vissa sa att de inte kände igen mig och mitt sätt.
Vissa undrade hur det kunde ske och om jag far illa.
Ja många frågor jag fick.
 
Det hände inte över en natt.
Ja jag vet att jag var social av mig
Ja jag vet att jag syntes mest förut
Ja jag vet att jag var rakt på sak
Ja jag vet att jag protesterade m.m 
 
Har ni aldrig tänkt på att det kanske berodde på att jag var det förut?
Har ni aldrig tänkt på att man kan ändrats med tiden också?
 
Ja jag vet att jag inte är social längre men det är väl inget nytt att jag har socialfobi.
 
Ja jag vet att jag inte syns längre.
 
Ja jag vet att jag är försiktigt av mig men man har ju orsaker till det då jag måste tänka på omgivningen och anpassa mig.
Förut behövde jag ej tänka på någon och inte behövde akta mig för någon 
 
Men jag måste ständigt varje dag akta mig och ständigt tänka på omgivningen.
 
Efter ett möte man hade idag fick mig tänka lite efteråt.
Jag som tvingas säga vad jag tycker m.m.
Jag som aldrig kommunicerar med vem som helst och aldrig har jag pratat med vem som helst.
 
Sa jag verkligen så och så.
Behövde inte akta mig vad jag ska säga m.m.
Frågan är om det är bra? 
Frågan är om det skulle kännas bättre och blir det bättre sen?
Kommer framtiden för mig bli bättre?
 
Fick lite tankar efteråt.
Speciellt fick man frågan vad man är bra på?
Gissa vad jag svarade.
Ja jag vet knappt vad jag är bra på.
Ja det vet jag för tusan inte i sanningens namn.
 
Kanske är jag bra på att nedvärdera mig själv.
Kanske är jag bra på att analysera mig själv o mitt liv.
 
Ja jag är faktiskt inte bra på någonting 
 
Så får man räkna med att jag ibland kan såra någon fast det är alrig min avsikt att såra någon 
Så får man även räkna med att det ibland inte är en rolig läsning 
Läs inget om man ej vill 
Det är inte för era skull jag skriver.
Skriver då och då när jag känner för mig att skriva.
Det lär förekomma dystra dagar vilket jag har.
Känn er ändå ej träffad då det inte är min avsikt det heller.
De dystra dagar är alltid lättare att uttrycka i ord.
 
Delvis kan det vara bra att tas det på bloggen om det är något jag inte vill det ska bli fel 
för jag vet att vissa gärna går o berättar o en del inte är sanna.
Ja jag är oftast den syndabock.
Det är lätt att skylla allt på mig för jag tar alltid emot skit.
Ja det är lätt att smutskasta på mig som jag en del inte har med saken att göra eller hade gjort ngt.
 
Ja hur jag känner mig är ibland tomt.
Ibland är man arg och ledsen 
Ibland är man helt off 
Ibland är man så irriterad
 
Så bli inte chockad ibland vad som kan skrivas på bloggen.
 
ATT FÖRSTÅ ALLT ÄR ATT FÖRLÅTA ALLT.
Den citat har alltid följt mig sen ungdomens tid.
Därför har jag ingen fördom 
Ja jag är fördomsfri när det gäller de människor 
MAN SKA ALLTID TA FAKTA INNAN MAN TROR NÅGOT OCH DÖMA NÅGON.
Det här med att ta fakta m.m. har lärt mig så mycket.
Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Blir man inte behandlad som man behandlar andra ska man ge de medicin att smaka på.
 
Hata mig om ni vill, det gör inget för jag hatar mig själv ändå 😊
Snacka om självförtroende 😉
 
Vill ni något så kom personligen till mig.
Vill ni veta något så kom personligen till mig.
Kolla fakta först.
 
 
 
 
GOOD NIGHT.
God natt var än ni är.