Tisdag...

 
Igår var det 1 vecka sen vi fick säga hejdå till dig
Igår var det 1 vecka sen vi såg dig för sista gång.
Igår skulle du fylla 15 år som du aldrig blev 15 år 
 
Saknaden är fortfarande stort.
Så tomt det blev helt plötsligt efter dig.
 
Min älskade, en tår för dig för att jag saknar dig
Min älskade, en tår för för dig att jag sörjer
Min älskade, en tår för dig för att du ej längre finns kvar.
Sov igenom hela natt,
kan inte minnas när man sov en hel natt.
Här hemma har man inte riktigt tagit itu 
Det ska göras så mycket jag kan i veckan även om orken inte finns.
 
Var är du, solen?
Du gömmer dig och det är ju dags
för dig att titta fram.
Så man kunde klippa gräs & släppa ut Mjau.
 
 
Hon ligger oftast bredvid mig,
fast hon sover mest undan där och där.
Hur hon mår?
Ja det märks för varje dag att hon börjar nog inse eller hade hon redan gjort.
Ja det märks att hon sörjer
Ja det märks att hon börjar bli uttråkad även om de lekte inte med varann.
 
Fast hon har aldrig varit ensam tidigare.
Vi får se med tiden hur vi ska göra.
Om hon förblir ensam katt eller kommer det tillökas med en.
 
Tar en dag i sänder och se vart det leder till.
 
 
Igår vägde vi..
Det var ju inte oväntat att vi gick upp i vikt igen.
Ja vi har mkt att tappa vikt igen.
Än har vi inte satt igång men börjar sakta fram återgå till det vi höll på innan jag tröst åt m.m. 
 
Det lär ta sin tid innan jag återfår motivation 
Ja snart börjar karlen på sin nya jobb så tar det tid att
komma in i rutinen det med.
Nu har han varit hemma i 1 vecka efter att ha ramlat fr båten o skadade handen *
Fel tid att vara hemma från jobbet.
Trist.
 
Ska försöka röja här hemma idag och se vad som ska slängas, säljas och spara.
Lär inte orka något alls.
 
Klurar ut på vad vi ska äta idag.
Slut på fantasi.
 
Just nu visas det på tv Sverige mot slovakien.
Sverige lär inte komma vidare till finalen 🙊🙈
Det var ändå inte oväntat ..
 
Önskar er alla en underbar dag oavsett vädergubbar bjöd på idag.