Barnverkstaden...

Som många kallar det för barnverkstaden..
Är att försöka bli gravid och skaffa barn etc.
 
Ja vad ska man nu börja med,
får kolla sedan era frågor via sms m.m. 
 
Anledning till att jag istället sen hänvisar er till min blogg var för att jag inte orkar svara samma
sak hela tiden till er.
Så det blir så jobbig för mig och det bästa är att skriva här inne så kan det ändå inte bli fel rykte m.m. 
 
Ja det hade varit mycket eller mindre diskussioner här hemma mellan mig och mannen i mitt liv.
Ja det hade inte varit lätt.
 
Ja efter MA var känslorna så jobbig både psykiskt och fysiskt.
Livet blev inte detsamma efter varje olika händelser.
 
Ja jag blev inställd på att sterilisera mig,
det gick inte karlen på för han ville verkligen försöka.
Hans största önskan..
Ja det var inte lätt det heller..
 
Och så nu ska vi försöka igen,
men frågan är om det skulle gå när annat dyker upp.
 
Inte kan vi säga NEJ till andra att göra något eller sånt 
för att vi tänker försöka.
Inte ska de behöva veta att vi ska ha SEX just nu ..
Etc.
Ja det är mycket som spelar in.
 
Det är bara tidsfråga när vi skulle kunna ha tid, lugn och ro, m.m. 
 
Sen är det också upp till karlen att han är beredd på allt,
kost, rökning m.m. 
Ja han har alltid rökt, men det ska vi inte gå in på det här för vi tjafsar om det
dagligen så det blir tröttsamt när det är en vardagsord. :)
 
Vissa konstiga frågor man hade fått var om hur det kändes att ha MA/MF..
MF = Missfall
MA = Missed abortering. ( dödsfödda som tvingas ut med tabletter eller skrapningen )
 
MF är det också lika jobbig, men föredrar MF framför MA.
Så ännu smärtsamt.
Ja det är hos olika personer.
 
Det önskar man ingen en enda.
Det är så tomt och känslomässig kan sitta kvar länge.
Hopp försvinner för stunden m.m.
 
Efter MA kan en del trubbas som hormoner m.m. 
För min del har temperaturerna blivit knas.
Stiger upp för det mesta.
 
Men tack och lov har inte mens trubbas ännu.
Trots hög stigningen började tidigare än de dagar man brukade ha efter MA.
 
Ägglossningssmärtor har man alltid haft efter att ha genomgått ICSI.
Ja det är inte skönt det heller..
Ja äggplock m.m. fick så att man har mensvärkar och ägglossningsvärkar efteråt.
 
Nu undrar ni säkert vad ICSI är för något..
Det är samma som IVF fast ICSI är när det ligge hos männen,
trots detta är det ändå kvinnor som får genomgå de jobbiga perioder med mediciner,
besöket m.m. 
Älskar man sin partner så gör det inget..
Det är så jag tänker så.
Visst var det jobbig m.m. 
Men vad gör man inte för den man älskar ?
 
Även om man aldrig accepterar barnlöshet kan man erkänna.
 
Ja, man drar undan där det är mycket barnfamiljer,
man drar undan då man inte räknas in bara för att man inte har barn.
Ja för många duger man bara om man har barn och inget annat.
Trots man inte har valt det här.
Även om i några år har man gett upp och inte orkat,
även hade det inte kunnat gå.
 
Senaste graviditet, 
om det var ett försök?
Så om man tänkte tillbaka bakfram vad, hur och när.
jo det var verkligen planerat men vi trodde inte att det skulle gå.
Helt oplanerat var det iallafall inte om man nu tänker på det.
Vi tänkte försöka när vi ändå var själva hemma och ingen som stör m.m. 
 
Under juni var vi mycket själv hemma.
Då började karlen på nya jobb med okey schema.
Sömntider förbättrades.
Egna tid tillsammans förbättrades.
Kunde ha sex när vi ville..
 
Ja listan är lång..
Trodde att vi missade ägglossningen då vi hade gäster hos oss som
inte ville ge sig av hem.
Och tänkte att vi gör istället nästa nya tag..
Så vips blev jag det..
 
Men tyvärr hade vi inte kunnat vara lyckliga över graviditet och istället var vi ständigt rädd att det inte skulle gå hela vägen.
Och så vi miste den..
Så jobbig var det..
 
Så 2 st sa till mig att man väntar barn och inte ska man vänta på en död barn.
För då händer det och man ska njuta av det medan det går.
Ja skulle det hända nästa gång får man ha den tankeställningen även om det inte blir så lätt..
Ja jag är den person som inte kan vara lugn både i själen och kroppen.
 
Allt ska hända ibland,
händer det inget blir jag ja knäppt.
Kan inte vara stilla jag.. :)
Vilket är min dålig egenskap att inte kunna vara stilla en hel dag.
Alltid ska det hända något.
 
Ja vi får se om man får tur framöver eller blir det ingen barnverkstad..
Vi tar en dag i sänder och sen allt är upp till karlen...
Ni undrar säkert varför det är upp till honom..
 
Ja det är så mycket det beror på honom..
Inte tänker jag slösa bort mina energi m.m. när han inget gör något åt det.
Och det är för hans skull jag alltid gör .. :)
 
Ja nu vet ni ungefär lite hur det går till.
Och säkert kommer mina tankar och känslor kring om det här dyka upp ibland framöver..
 
 
Önskar er alla en underbar helg...