November..

Mörker har kommit hit,
höstblad har ramlat ner på vissa ställe.
Nu är det bara snön som fattas,
ja den får komma när den vill bara den stannar hela vintern.
 
Ja jag älskar alla 4 årstider :)
 
I skrivande stund har jag kaffe här bredvid och bloggar lite innan karlen kommer hem.
Han är snart hemma och det ska bli skönt att han är hemma och börjar inte förrän imorgon fm.
 
Var hundvakt förra veckan medan karlens föräldrar var i Europa.
 
Det verkar som vi inte kan ha en medelstor eller stor hund än så länge vi bor här.
Inhalationer gick åt.
 
Det hände en grej som jag fortfarande försöker förstå, analysera m.m. 
En del minne kom tillbaka men vissa minne har inte kommit tillbaka.
 
Ja jag lekte med vovven, så halkade jag ( halt golv har vi )
och slog tydligen på bordet,
så mindes jag inte någonting,
vet inte hur länge det var.
Vet inte vad jag gjorde.
 
Ja fick blåmärke på pannan.
 
Attans vad det pulserade dagen efter som var värst.
Iallafall bad karlen sin svägerska eller någon komma hit, vet inte.
Så kom Jennifer hit och då hade jag börjat bli ok,
bli medveten.
 
Hade ej behövt komma hit, men iallafall berättade karlen sedan att jag var konstig han trodde först att det var ett skämt?
Och insåg sedan att det inte var ett skämt när han ringde upp?
Då jag inte visste vem han var.
Undrar hur många jag inte mindes?
 
Hjärnskakning var det jag fick,
huvudvärk m.m. var det jag fick leva med under de dagarna.
Idag mår jag bättre för varje dag.
 
Under helgen grejade vi med båten, glykol i båten och vinterkonserveringen m.m. 
Det är skönt att slippa tänka på det och vara orolig när kylan kommer vilket det kom under natten till 
tisdagen.
Landade på -4,6.
 
I söndags vet jag inte vad som pågick i karlens huvudet,
Vi pratade om att hur vi skulle göra med utemöbler.
Så fick han fnatt och flyttade de in till köket :)
 
 
Ja nu har vi ingen köksmöbler?
Ja vi får se sen hur vi ska göra :)
De är visst lite för stort inne i köket.
Att sitta på de är ok,
men inte hur länge som helst eller är det bara något fel på mig
som vanligt :)
 
I måndags gick bilen igenom besiktningen utan några problem
Gud vad skönt, så det är bara att fixa bilen i lugn o ro det vi vet som
behöver fixas.
 
Igår var vi hemma,
förutom vi slängde äntligen papper m.m till återvinningstationen.
Sen vi köpte plastlådor hade det varit skönt och lättare att lägga i,
innan dess hade vi massor massor plastpåsar med tidningar m.m. och
man fick sortera länge vid återvinningstationen villket som var tråkig och jobbig.
Tror vi behöver 2 till då det blir fort fulla de kartonger m.m. :)
 
Idag lär det bli softande tror jag när det ändå regnar ute.
 
Dollarstore får man inte glömma det heller,
de öppnade i onsdags och vi åkte dit i fredags,
mkt folk och det var trångt där inne och i Laxå var det bättre med planlösning m.m. 
Ja när man har varit därborta i Älvdalen så lär man vänja sig vid det sen. :)
Eller är det bara jag som är sån :)
 
Vad händer i veckan?
Många har höstlov nu..
Blev det något bus eller godis igår? :)
 
 
Kaffe börjar kallna så ska jag göra nytt kaffe och sen vänta på karlen,
önskar er alla en underbar dag oavsett vad för väder ni har idag ;)