Vilken vecka..

det hade varit förra veckan.
 
Karlen blev sjuk förra onsdag och kämpade mot sista timmar på jobbet och stupade när han kom hem.
Halsont och hög feber över 40 grader.
Inte mycket sömn under de dagar då jag såg till att han skulle dricka massor vätska 😊
 
 
Sen fick man tråkig nyhet i fredags att min mamma åkte in till sjukhuset.
Det var nära vi kunde ha mist henne om inte de körde henne in till USÖ.
Och hon fick stanna kvar på sjukhuset.
Fast hon var sjuk i ett tag.
 
Kan ej minnas när hon låg sist på sjukhuset?
30 år sen? 
Det kändes lite konstig och jobbig att bo så långt från mina nära och kära.
Och så vart karlen sjuk.
 
I söndags åkte vi till akuten då karlens feber ville ej gå ner helt
 
 
och tros att han fick halsfluss då det visade infektioner i blodet och fick pencillin mot bakterier ( halsfluss ), skulle det ej hjälpas då vart det virus.
Ja det funkar då vart det som var rätt.
Feberfri dagen efter.
Fast vi kom hem halv 5 på morgonen.
 
Inte mycket sömn blev det för mig då jag skulle upp kl 9 och svärmor följde med mej till en tjej som säljer palettbladsticklingar.
 
Köpte 6 st och svärmor fick 2 st av mej som hon valde 😉
 
Fina är de 😉
 
En av de vart det som jag köpte 😉
 
Hämtade ut pencillin på apoteket
 
 Igår återvände han till jobbet.
Egentligen skulle han vara ledig pga vård av mej men det vart inställd av flera anledningar som kommer sen i nästa blogg..
 
Här hemma ute pågår det grävningen, ska sätta dit staket m.m. 
Karlen testkörde maskinen.
Inget nytt eller hur? 😁
 
Idag fick jag en bild på mamma min av syrran.
Härlig att hon är hemma nu och kryar på henne.
 
Febern anlände till mig.
Halsont.
Febern går upp och ner.
Fast sakta går det ialf ner efter varje intag av treon.
Ingen tid m.m. att vara sjuk just nu.
 
Nu är det bara att hålla mig vaken i ett par timmar till då karlen ska upp och köra igen till Helsingsborg när han annara skulle köra city.
Skönt att han är hemma tidigare 😉
 
Regnade gjorde det lite idag och nån dag sen. Inte mycket men bättre än inget 😉
Ina

Åh, nu får ni alla krya på Er!💕

Svar: Tack det ska vi ..😉❤
Madilly