Tack

Tack än en gång till.
Fast som ni redan vet att jag
bara skriver av mig.
 
Först och främst..
 
Till dig Linnea som skickade video
till mig igår där du sa om mig.
Vilket det stämmer.
Att jag alltid tänker på andra först,
Att jag alltid sätter andra först än mig själv m.m.
Klart ska jag ta en dag i sänder,
det kändes direkt i hjärtat allt du sa 😉❤😘
 
Fick några frågor av några,
så ska jag försöka svara även om jag kan ha glömt vilka frågor jag hade fått via messenger m.m.
 
Hur jag mår?
Jo jag mår bra och ser ut att man mår bra.
Fast det är svårt att förklara hur exakt jag mår och sen varierar det på dagar hur jag mår. 😊
Hela våren har jag hamnat i svacka som dalar upp och ner hela tiden.
 
Om jag hade bestämt mig ang. behandlingar? 
Ja som min inlägg angående diagnoser m.m. skrev att jag gör det för mannen i mitt liv, för hans skull.
Även för min barndomväns skull.
 
Även om jag fasar inför det den dag.
Vilket är snart.
Har läst och kollat några klipp 🙈🙈
Så hemskt och rena plågan.
Finns ju inget annat väg.
Enda man ska göras och skickas till labb.
 
Det är bara smärtan jag fasar över..
 
Skulle du kunna ge mig tips på vad jag kan göra annat medan jag väntar på läkarebesök?
Tro mig, vad än jag gör tänker jag ständigt på det.
Försöker jag läsa eller se på tv är jag totalt okoncenterad.
Det är så mycket funderingar som inte kan sopas undan som inget hade hänt.
Enda man kan bara ta en dag i taget.
 
Är jag döende?
Nej inte än.
Men jag kan dö om jag inte behandlas.
Sen får man se hur mycket det har spridit eller inte hade spridit ngt.
Det vet vi efter sommaren hur mycket det är i skalan.
Visar det sig dåligare tar vi itu med det sen och vilka beslut vi kommer att ta.
 
Nu är nu så är jag inte döende än.
Alltid är det 50/50.
Vad jag har förstått att det går oftast att åtgärda det även om allt garanteras aldrig.
Men det kan komma tillbaka sen vilket som är vanligt.
 
Varför jag inte pratar om det här eller något öga mot öga? Rädd?
Ja du märkte visst 😉
Har alltid svårt att prata med någon öga mot öga hur jag mår, vad jag tänker m.m., kring om det här besked vi fick.
 
Med sambon kan jag, men med andra kan jag ej.
Skriver alltid istället.
Jag vet inte varför,
Tycker det är lite fel ordval ang. rädd.
Tror att jag blir obekvämt att säga det öga mot öga.
 
Papper och penna innan bloggen kom har alltid varit stort del av mitt liv.
Utan att skriva kan jag inte.
Skrev mycket sen barnsben.
 
 
Så är det sommar snart,
då kommer vi få några besök från olika håll.
Då ska man bara njuta av varenda stund.
Även njuta med min sambo varenda stund. ❤
 
Ska kolla sen om jag har glömt svara på frågor.
Flera inlägg kommer iallafall.
 
Inte minst lägger jag upp här som la upp på min sida i fb.
 
 
 
Önskar er alla en trevlig kväll & God natt var än ni är ❤