Livet..

är så skört..
Hade jag kunnat hade jag gjort det
för längesen..
 
Visst kommer ljusa tider fram ibland.
Men bara ibland?
 
Man vet varken in eller ut.
Det är som om jag bara är en docka som
alla kan styra över.
 
Nu skriver jag ner tankar, känslor m.m. då är det inget med sambon att göra.
 
Tänk vad livet skulle bli om jag inte fanns.
Tänk vad allt skulle bli bra.
 
En trasig som jag borde inte finnas enligt vissa.
Jag duger bara när ni behöver något
Jag duger bara när det gäller presenter m.m.
Jag duger bara när ni har problem
Jag duger bara när ni är ensamma
Jag duger bara när ni....
Det är en lång lista..
 
Det är så mycket jag fick offra mig för.
Det är så mycket jag inte orkar mer.
 
Alltid måste jag anpassa mig efter er
Alltid måste jag ständigt akta mig för er
Alltid måste jag ...
Det är så mycket jag måste..
 
Är i dimman..
Vet varken in eller ut..
Vill bara gå och aldrig vända mig igen.
Men det kan jag inte..
 
Vill bara somna in och aldrig vakna mer,
men det kan jag inte ännu.
Kanske idag,
kanske imorgon,
kanske om någon vecka
kanske om någon år.
När man minst anar.
 
Jag vet att du kommer att säga till de att jag har något fel i huvudet.
Jag vet att du kommer inte att säga något snällt om mig.
 
Jag orkar inte bry mig längre vad du säger om mig.
Jag orkar bokstavligen inte ett shit längre.
 
Vem fan bryr sig? 
Jag tänker inte bry mig längre om er.
Jag tänker inte vara med på noter längre.
 
Jag vet bokstavligen inte vem jag är.
Jag fick vara den bara för era skull.
Det är som om jag är era docka.
 
Ser jag mig omkring ser jag vad jag kan få slut på mitt liv.
Ja det är massor man kan göra,
men jag kan inte det ännu.
För jag har mina skäl och måste
först avsluta en del innan jag gör det.
 
Ja jag vet att jag inte duger någonting.
Ja jag vet att jag inte förtjänar någonting
Ja jag vet att jag inte borde finnas.
 
Ja jag vet..
 
Saknaden är stort.
Saknaden..
är enormt... 
så svårt..
 
Varje stig jag tar är fullt med törn.
Varje törn tvingas jag gå på.
Inombords blöder jag..
 
Jag vet att vissa hade sagt att jag kunde prata med vissa när jag ville.
 ja jag vet att jag hade sagt ja visst.
Ja jag vet.
 
Men jag är jag som inte gör det.
Jag är jag som håller allt inombord.
Jag är jag som hellre skriver än pratar..
Fsst jag skriver inte ner allt 
Jag är jag som stänger alla ute när det är något.
 
Det är så mycket jag är arg på/för.
Det är så mycket sorg, smärtan m.m. 
Ja jag är jag som tar all börda 
Ja jag är jag som bär allas börda.
 
Sån är jag.
 
Jag var en maskrosbarn..
Jag var en betongbarn..
Ja jag var en trasig människa..
Ja jag var allt den skit du/ni tycker..
 
Ja jag vet vad jag är för något enligt er.
 
Varje ord ni säger till/ om mig etsar fast i själen för alltid.
Jag vet inte om dessa ord sårar mig.
Det tror jag inte för att dessa ord ger mig mer..
Ja vad ska man nu säga..
 
Jag känner även av dåliga vibbar från er.
Det märker jag även om ni inget sa något.
Jag märker även att ni är falska.
 
Gud vad jag längtar tills den dag.
Den dag är kommen någon gång i allafall.
 
Det är så mycket jag vill.
Men jag får inte..
Men jag hindras..
 
Ensamheten förgör en
Livet förgör en
Människor förgör en
Saknaden förgör en
Tystnaden förgör en
Tabun förgör en
Fördom förgör en
 
Det är mycket som kan förgöra en.
 
Några hade frågat mig om jag hade ångrat mig någon gång 
och varför jag slutade skriva dikter m.m. 
och om det verkligen var sant att jag var ett fosterbarn. m.m.
 
Ja man har ångrat sig en del. 
Men jag har aldrig ångrat mig att ha älskat de personer.
Inte har jag ångrat mig ett dugg att lära känna folk jag mött i mitt liv.
Det är för att man får erfarenheter och inse vem man aktar sig för m.m.
 
Jag kan vara elak och jag har mina anledningar. Jag är aldrig elak när det inte finns någon anledning till det.
Jag kan bitas tillbaka.
Jag kan vara kall och tyst istället ibland mot de.
Men aldrig utan någon anledning.
 
Ang. dikter..
Ja när man tänker på det kan jag medge att det var jätte längesen man skrev dikter.
Dikter har tyvärr sårat så många gånger.
Då mina dikter misstolkas lätt av de som känner sig träffad.
Dessutom kan jag bara skriva dystra..
Då det är lätt ...
När jag mår bra visar jag ju..
 
Ja det är sant att jag var en fosterbarn.
Jag vet inte om det har nämnts någongång i bloggen.
Men varför jag blev det får det vara osagda tills vidare.
Jag var jätte liten när jag blev det.
Men det ryktades runt att jag var placerad i många hem då du hade sagt till andra.
 
Så jag måste dementera rykterna..
Jag var aldrig på många fosterhem.
Nästa inlägg kan jag skriva lite om fosterhem m.m. 
Detaljer lär jag inte skriva mycket om.
 
Man blir bara glad när några kommer 
till mig och fråga personligt när du och vissa hade gått och prata runt om mig som inte stämmer..
Ja ni ser..
Vissa har inget eget liv.
 
Samma sak,
är det någon som hade gjort fel
är det mitt fel.
Ja allt vad andra säger och gör är alltid mitt fel.
Jag är van..
 
Det är så jätte lätt att kasta shit över på mig.
Det är så lätt att anklaga mig 
För jag tar all shit och skyddar alltid några.
Att sluta skydda några kommer jag ej göra.
Allt som är sagda till mig vet alla att jag inget säger något.
Sen vill vissa vara perfekta utan några fel.
Ja det är så förbaskade lätt och ni tror inte att jag inget vet.
 
......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Marina

Vet du om att man blir starkare av att trampa på törnar, som man går på elden blir man starkare för varje steg du tar?
Styrkekram

Svar: Ja jag vet även om det inte är alltid
som stämmer
Kram ❤
Madilly