Svårt

att vända på dygnet igen..
Önskar att man kunde skylla på värmen eller något annat så att man inte kan sova & lida av sömnbrist 😊
Huvudvärk har man oxå.
Det har jag haft nu i ett tag.
 
Den här blogg kanske blir en lång läsning.😊
 
Idag på fm var det mest mobilen jag höll med.
Kontakten med läkaren hade gått bra till slut.
Hade varit bekvämt om man hade datorn.
Min fungerar inte.
Suck.
 
Ja jag fick säga att jag ville avboka..
Så de svarade på mina frågor ang. provsvaret m.m.
Ja allt bekräftades som jag hade förstått via mina sidor samt googlande..
 
Hoppar jag över så risken var att det kunde förvärras och sprida vidare.
Så hela förmiddagen funderade jag gång på gång om jag skulle genomföra eller låta naturens gång och trynas bort senare..
 
Ja, lite om historien om från början.
 
Var till gyn i januari och blev kollad att rester inte fanns kvar efter missfallet och cellprov togs.
Och svaret på cellprov tog så lång tid än vad som hade sagt till mig hur länge det skulle ta.
 
Så damp det ner ett brev i brevlådan i april.
Ja lätta cellförändring vart det.
Ja sånt kan läka av sig sjlv brukar det göra så ville de att jag skulle komma in på kolposkopi för att kolla om jag hade hpv m.m. 
Fick tid inom 2 veckor.
 
Ville inte dit men vi åkte dit ändå och det gick bra även om det kändes emellan åt men inte vart det fara.
På kvällen släpptes och hade mensvärk fast det var inte mens. 😊 Trots man hade fått missfallet nyligen.
 
De tog 4 prover på livmodertappen när de skulle bara ta 2 st som de innan sa.
De såg visst ngt mer och efter de hade gjort så sa de att provsvaret skulle ta mellan 5-6 veckor.
Och att vi skulle då veta exakt vad för behandlingar som skulle sättas igång.
 
Ja vi blev helt ställda och blev tysta.
När vi kom ut därifrån.
Vi tänkte samma sak :
 
Vad fan var det nu?
Vad såg dom egentligen?
Varför 4 st?
Vaddå sättas igång när de får svar på vad för behandlingar.
 
Ja allt vändes upp och ner..
Sen dess har man bara googlat.
Även varit beredd på allt.
Varit off på allt..
Både vi 2 orkade inte svara på andras meddelande.
 
SORRY.
DET VAR INGEN MENING.
INTE SKET VI I ER OCH HOPPAS NI
NU FÖRSTÅR. ❤
VI HADE BARA INGEN ORK OCH ALLT BLEV SÅ RÖRIGT.
SOM OM DET KOM ETT BLIXT FRÅN HIMLEN.
 
Mitt i allt hade vi andra beslut att tas.
Vissa beslut fick vi lägga undan.
Som jobb m.m. 
 
Ja sen gick veckor ut tills jag inte kunde vänta på brevet och hoppades att kunna se svaret via mina sidor på www.1177.se
Som sagt fanns det där både svaret och senaste besök.
 
Tänkte va vad var det nu 
Såg jag rätt?
Karlen kunde knappt förstå hur kunde det bli annat än första provsvar.
 
Ja idag sa dom att det förändrades alldeles för fort än vad de hade trott i början.
Det här gång hade jag fått en tid fort som förra gång.
 
Det här gång skulle göras om 1 1/2 veckor, men nu flyttas det 1 vecka framåt då man inte fick tydligen ha färska mens ..
Den första tid jag fick skulle jag beräknad få mens 2 dagar efter.
 
Ska kogniseras.
Ja googla ni så får ni se vad det är för något.
Sen skickas prover till labben och det tar 2-3 månader.
Då ska de se att det inte sprids m.m. 
Därefter ska jag få cellbehandling.
Låga doser sa de till mig om inte det har utvecklas fortare.
Inga hår m.m. tappas man.
 
Sprids det då görs datorgrafi m.m. för att se att det ej sprids till bäcken, livmoderskroppen och äggstockar m.m.
 
Ja det är smärtan jag inte klarar av längre.
Vi genomgick ICSI för många år sen,
så det har satt ett spår.
En jobbig tid.
Både fysiskt och psykiskt.
Det gjordes ont vid ÄP m.m.
om man ska vara ärlig,
men tack o lov att man fick morfin.
 
Nej nu tillbaka till det.
Det görs med några lokalbedövning först
innan de sätter igång.
 
Ni som har ibland ont vid ÄL.
( ägglossning ).
Så vet ni den känsla.
Tänk er att det sticks in på livmoderstappen eller vad det nu var de sa.
 
Några jag bollade med på nätet sa att det gör inte ont.
Vissa sa åja det gör shit ont.
Läkaren sa att det ej gör ont och man får kanske lite ont som mensvärk.
 
Sen har man även läst skräckhistorier.
Ja det är klart allt kan hända.
 
Sen får man inte bada eller ha sex m.m.
tills det har slutat m.m.
Ja jag vet hur det fungerar.
Sen får jag inte träna, lyfta något m.m. under sommaren.
Shit roligt?
 
Sen börjar det roliga i hösten?
Ja det här gör jag för karlens skull.
Allt för honom.
Även för min bästa barndomsväns skull.
Dom har jag tytt mig till.
 
Ni som var ledsna när ni fick veta lite om det.
Jag vet att jag skrattade åt er.
Jag är jag.
Inte för att jag var elakt.
 
Hela kändes så overkligt o samtidigt var det inte oväntat att det skulle vara något som skulle dyka upp en dag.
 
Som sagt är jag inte rädd för att dö.
Men rädd för att lämna karlen kvar.
Rädd för att han skulle få se mig tynas bort.
Rädd för smärtor..
 
Det är så mycket som hänt under 1 år.
Så mycket smärta, sorg, börda, sjukvården m.m.
 
Ja jag har CIN3, HPV 16 ( Sex är livsfarlig 😊 ),
CIS grad 1 cervix ( stavar nog ksk fel ). och har nu glömt 1 till.
Från att ha lätta cellförändringar till att det utvecklades så snabbt.
 
Aha cancer grad 1 oxå.
Ja vi tar en dag i sänder.
Mycket kärlek i luften nu må ni tro? 😊
 
Nu är det bara de jobbiga bitar kvar och sen är det bara att se nästa vävnadsprover tas igen.
50/50 sa de till mig.
 
Precis som jag sa att livet garanteras inte.
Men att det görs hoppningsvis i tid innan det sprids förlänger levnadstid.
Kanske botad men msn kan ej bli helt botad och det kan komma tillbaka.
 
Tänk dig över en natt kan ditt liv förändrats.
 
Tänk er att jag utsidan är frisk.
Ni ser mig friskt.
Men inuti enligt svaret är man sjuk.
Man brukar vara sjuk först.
 
Sen under de sista dagar har man tänkt mycket hur osynliga det kunde vara.
Så konstig.
Symptom man kunde läsa om har jag knappt?
Så konstig kan man tycka.
 
Ni som är rädd för att dö
Ni som har barn,
Ja ni som har ett framtid med era egna familjer.
Så gör varenda cellprov ni erbjuds.
Missa inte en enda gång. 
De kan upptäcka i tid och få det åtgärdats om man blev upptäckt i tid.
 
Om jag har ångrat mig så nej.
Har ju inga barn.
Senaste prov för några år sen var det inga några förändringar.
Vore det inte missfallet hade det kanske varit alldeles för sent?
Det tror karlen..
Ja det är mycket som
 
TÄNK OM, VAD ÄR DET SOM HÄNDER, VAD SOM KOMMER ATT HÄNDA
LISTAN ÄR LÅNG.
 
Det här gång var det först lätta förändringar med osäker övriga, 3 månder efter blev det annat.
Frågade dom åt karlen hur det kunde gå fort.
Ja de sa att det utvecklades så fort.
 
Så mycket tabu kring det här har vi några märkt.
 
Ja så var det historien och diagnoser.
I ovisshet är det så jobbig.
 
Är det något ni undrar så är det bara att skicka iväg kommenterar m.m.
Här inne svarar jag alltid på allas frågor.
I övrig som videosamtal får man se om man orkar prata då. 😊
 
❤ GOD NATT SVERIGE VAR ÄN NI ÄR ❤
 
 
 
 
 
 
 
Behandlingar - CIN3 - Cellprov - Cervix - HPV 16 - Sex är farlig. - Sömnbrist - Utvecklade för fort - kognisering - kolposkopi