Mardröm?

Önskar det bara var en dröm,
jag vet varken in eller ut.
 
Tomheten äter upp en
Tomheten förgör en.
 
Ingen sinnens ro.
Analyserar,
försöker förstå..
 
Analyserar jag ännu mer kommer det fram man 
inte insåg eller blundade jag bara bort sanningar?
Eller var/är jag bara så NAIV som vanligt?
 
Att försöka förstå,
det lär jag göra med tiden..
Att förstå allt är att förlåta allt har jag alltid gjort.
Men det här kommer jag göra det när ännu fler sanningar kommer fram?
 
Undrar om allt var bara lögn?
 
Undrar om jag någonsin skulle kunna lita på denne mer? 
Just nu klarar jag inte av att veta något mer av denne
Just nu klarar jag inte av att prata med denne?
 
Inombord vill man bara gråta,
men jag vet inte om denne förtjänar mina tårar.
En tår för att jag är så naivt som vanligt.
Ja jag tror alltid gott om alla jag lär känna.
Så naivt eller hur?
 
Det här gång vet jag bara att det känns som allt har rasat ner man byggt sakta upp.
Tillit för någon?
Men jag kanske förtjänar det efter allt.
 
För varje bit någon tar ifrån mig sakta jag sjunker.
För varje bit någon gör mot mig etsar det i evigt fast i huvudet.
 
Även om jag förlåter någon lätt är jag ändå långsint.
Konstig nog är att jag förlåter någon lätt, men mig själv kan jag aldrig förlåta när det borde vara tvärtom eller hur? 
 
Önskar man kunde blogga varje dag även de bra saker.
Men det är så förbaskade lätt att skriva alla funderingar m.m.
Ja jag är jag..
 
Jag vet bara just nu varken in eller ut.
Inte ens hur och vad jag borde göra.
 
En av de värsta jag vet är när någon som är så falskt och ljuger rakt på ens ansikte..
Och baktalar om en.
 
Och när det har hänt en del och efter några fick uppleva det man aldrig borde få uppleva det så har det även fått mig att analysera över mitt liv, 
analysera även över som kan hända m.m.
Ja det är nog en del av mina försvarsmekanism. 
Även om man är beredd på allting kan katastrof m.m. ändå ske.
 
Det känns som vissa som försöker röra om i grytan.
Det känns inte så bra det.
Att något ska hända kommer det inte förvåna mig.
 
Så mycket man rannsakar och analyserar.
Så mycket grubblerier.
En del AHA är det därför jag var så naivt?
 
Jag vet inte vad som är värst..
 
 
Lär komma att blogga sen om jag inte får någon sinnens ro.
 
 
 
 
 
Analyserar - Rannsakar - Tillit - Tomheten