Början av dagen var bra, slutade med katastrof :)

Räknar timmarna,
ja det närmar sig
Vill ändå att tiden ska gå fort
Längtan är snart över fast längtan kommer tillbaka ändå sen..
Var och en är saknad...
Längtan.
Att bara vara jag mig själv...
för ena stunden.
Det är inte långt dit kvar tills
man är hel för ena stunden
💕
 
 
Undrar om Örebro/Närke inte kommer att bjuda på lite sol?
Det hade varit underbart att få lite sol även om det stod på väderrapporter att
det ska regna imorgon och lördag.
 
Samtidigt är man en aning nervös inför söndagen,
borde jag vara det? :)
Det var så många år sen man såg de.
De har man verkligen saknat,
även om vi alla lever egna liv.
Fastän det var längesen,
Så är man ändå nervös.
Dels för att jag skulle backa ur.
Men jag lovar att ändå komma.
Kanske smyger jag runt och se om jag vågar komma fram? :)
 
På stan har jag ju inte varit på sedan 2002 om jag nu inte ljuger?!
Det var jätte längesen man var där :)
 
Tingstadstunneln.
Filmade när vi åkte under på E20,
fick bara fnatt och tänkte skoja med mina bröder
då de kanske skulle tro att vi var på väg till dom en dag tidigare.
LEDSEN att vi inte kan komma en dag tidigare även om man ville.
Karlen jobbar i natt.
SORRY.
 
Vi var bara på väg till Partille, den väg vi ska åka imorgon igen :)
Julabesöket blev det en snabb sväng innan vi åkte hem igen.
Köpte persienner till våra v-rums fönster.
 
Handlade lite mat till grillen på vägen hem...
Köpte en trisslott.
Vi ska äta färska potatis, flintastek o gräddfil med gräslök.
Gud vad man längtar :)
Katterna är så ivriga att få komma ut,
de hade inte fått komma ut för vi skulle iväg till JULA.
Väntar och väntar. :)
Till slut fick de komma ut,
så lyckliga de blev :)
 
Ny uppdatering:
 
Det avbröt uppdateringen igår,
när jag uppdaterade här inne utan att ha skickat in
avbröt karlen mig och sa att vi hade problem.
 
Ja det visade sig att fjädrar på både främre hade gått av,
ja affärerna hade redan stängt.
Ja röd dag vart det igår ju :)
 
Fick kolla runt på nätet efter delar till våran bil.
Det skulle ta några dagars leverans tid.
 
Hur tusan ska vi till Örebro?
Ja så man var helt inställd på att inte åka.
Det var tur att jag ville att han skulle serva bilen innan vi åker långt
då vi hade skjutit upp med oljebyte m.m.
 
Samtidigt kollade han däcken och så såg han att det var AV.
Tack o lov att jag bad han serva bilen m.m.
Vem vet vad som kunde ha hänt på vägen.
Däcken hade gått sönder den med om man inte såg i tid.
 
På vänstra.
Högra.
Tack o lov.
Fast vid fel tid.
Typisk är det alltid något när vi har planerat att åka.
Alltid är det katastrof. :)
Ja man lessnar till slut och inte orkar bry sig längre om något annat dyker upp.
Är det inte bilen är det alltid något annat som dyker upp
men det ska jag inte ta upp det :)
 
Ja Biltema hade inte fjädrar till vår bil?
Vad dålig :)
Så karlen for till Biltema i morse och kollade med dom efter jobbet
De hade visst det till våran bil.
Vad naff, dumma hemsidan :)
 
Blev väckt av karlen och bad mig komma ut.
Fattade ingenting först vaddå.
Det visade sig att han hade köpt fjädrar och hade tagit loss ena.
Men har han inte sovit??
GALNINGEN :)
Han sa att han kunde inte sova och låg i sängen & tänkte på bilen hela tiden och
tänkte att han kunde byta en och se om övrig var OK.
 
Aha, bara det här gången slipper han undan och sen när han var klar med den, blev det ett order från mig att lägga sig i sängen och sova.
Tack o lov kunde han somna om.
 
Nu är det bara högra fjäder kvar.
Sen får vi se om vi kan dra eller stannar hemma över helgen :)
 
I alla fall igår kväll, persiennen från Jula är så kass.
Ja karlen fixade o sen satte han upp.
 
Och se vad som hände för en stund sen.
Ja karlen ligger och sover.
Så kollade jag om den dög som vi misstänkte att den var kass.
Ja den gick sönder. Nice.
Aluminium, det är klart att den går lätt sönder.
 
Aha,
Tur att vi inte satte upp ena ännu.
 
Det kanske är bra för små fönsterna medan vår är stora.
Otur igen.
Men inget förvånar mig längre :)
Ständigt otur sen vi flyttade till Göteborg.
Otur staden kanske? :D
 
Snart ska jag ut och njuta av solen..
Och sedan städa här hemma då igår blev inget gjort
då man satt länge vid datorn och googlade efter delar m.m.
:D
 
Önskar er alla en underbar dag,
Ni som har regn, solen kommer snart.
Efter regn kommer solen :)
 
 
 
PS:
 
Tack Jennifer och svärmor att ni erbjöd er att låta oss låna era bil för att
åka till Närke.
Bäst att ha våra egen bil och en av er skulle vara utan bil.
Nej tack, tack ändå :)
 
Och att fixa bilen även om vi kanske inte åker.
Om vi inte skulle fixa bilen så skulle han inte kunna komma till jobbet när vi
kommer hem ..
 
Tack till Aronque att han fick låna bilen för att ta sig till jobbet i natt :)
 
DS: