Jösses..

Seriös?
Vart tog dagar, veckor & månader i vägen? :)
Ja på vår själva årsdag firade vi inte något då
vi var till hans bror och grattade honom på hans 35årsdag :)
 
Vi blev tillsammans på hans 18årsdag, tiden rusar alldeles för fort.
Förut när man var barn var det gott om tid kändes det som :)
 
Födelsedagsbarnet med sin robot gräsklippare tårtan.
Bredvid honom är det hans fru :)
Ja han äger en robot gräsklippare som nästan varenda hushåll har,
vi är nog snart de en enda som inte har :P
 
I fredags var vi på väg någonstans, hade glömt vad det var.
Jo vi tänkte kolla runt efter utemöbler,
så dök Chrille upp och så drog vi till Johanssons krog närheten av Brunnsbo och åt där borta :)
Entrecote med pommes frites, pepparsås & bearnaisesås,
ja grönsaker och persilja smör får man inte glömma det heller :)
 
Skippade nog att kolla efter utemöbler. :)
Åkte hem och så spelade karlar tvspelet ända till natten.. :)
 
I lördags var jag och karlen till Sisjön och spanade in inne på Trademax,
Ja det var besvikelsen vi blev när vi kom dit då vi ville kolla olika soffor och utemöbler.
Nej de hade inte allt inne,
man vill ju se i verkligheten än på deras hemsidan.. :)
 
Ja därefter var vi till Rusta och kollade..
2 stora påsar Bacon och ostbågar fick följa med oss hem.
Ska ha de nu till helgen när min nära & kära kommer.
 
Ja det blev till systembolaget för att möta Chrille, så vi var inne också och handlade lite.
 
Det blev sista stopp på IKEA då vi skulle hjälpa han med att frakta hem det han köpte,
då de inte ryms i hans bil?
Så fick några ljus följa med mig hem.
 
Det ösregnade som attans,
var till Chrille och lastade ut,
sedan hamnade vi på en pizzeria.
Ja inget man rekommenderar,
fast smaken är som baken :D
 
I söndags kom torktumlaren upp till slut.
Den kom i fredags vilket jag glömde nämna :D
Och började fixa lite här hemma.
 
Karlens bror har börjat sätta igång med staket i trädgården mot gågatan.
Det är snart klar.
Så har jag hoppat in igår och idag med målningen :D
Nu är det klart och inga brädor att måla mer :)
 
 
Igår fick katten fnatt,
hon tvättade karlens hår igår..
Mysko, det hade hon aldrig gjort.
Och sedan kände jag om det var blött..
Nej inget? :)
 
Det där med utemöbler,
ja jag och karlen hade alltid kommit överens något vi köper.
För första gången på 17 år kom vi inte ens överens, han ville ha trä möbler
medan jag ville ha rotting..
Attans, vad fan var det nu som hade hänt tänkte jag.
Haha.
Sen i söndags ville karlen ha rund bord,
jag som har svårt för rund bord..
Fast den är i trä på bordet medan runt trän är det rotting.
Ja, priset var hög.
Tvekade och åkte hem..
Insåg att det bara var en kvar..
O den var på rea.
Så vi åkte dit i sista minut & köpte hem dom.
 
Och än har vi inte monterat bordet och inte ens har vi ställt ute dom ännu.
Stolar är fina, men en nackdel är att den har max vikt.
Så den lär gå sönder snart.
Och ingen vill ju pröjsa 1300 kr om de skulle paja de :(
Ja vi som hade tänkt köpa sen 4 st likadana till.
Men det får bli 4 annat stolar som kan fälla ner när vi inte har gäster :/
 
Snart är det läggdags för min del när karlen har vaknat o åkt till jobbet.
Och det blir fullt upp idag med städningen m.m. då vi ska ha lillebror & hans minsting på torsdag
innan de andra kommer på fredag :D
 
De lär paxa sovplatser innan de andra kommer haha..
Ja än är jag fortfarande jakt efter luftmadrassen :)
I flesta butiker är det slutsålda.
Får kolla på torsdag på vägen hem från stn i Alingsås :)
 
Hoppas på bättre väder framöver när det har varit ok med vädret förutom på kvällar..
Idag var det mest regn sent på eftermiddagen..
Hrm..
Håller tummar på sol och värme nu till helgen :P