Kylan...

Ja kylan har nått hit..
:)
Årets första riktiga frost kom i fredags kväll..
 
 
När vi anlände till karlens jobb, så fick jag skrapa bilens rutor.
Ja svinkallt var det trots det var bara ynka grader ute.
Ingen vantar hade jag.
Härefter ska jag ha vantar med mig om jag ska hänga med karlen på jobbet :)
 
Ja det höjde karlens självkänsla :)
Vilket jag kan förstå.
Nu hade han alla 4 gröna i en app.
Nu behöver han inte kolla hur han gör då han vet hur man gör :)
Den är bra, fast det kan ju stressa upp alla om alla bara kollar inne om man gör rätt eller fel.
Gör man fel behöver man förbättra sig.
Speciellt var det inte lätt med tomgång vilket han inte först visste hur han skulle göra.
Och sen aha så var det :)
 
Önskar man kunde också ha till bilen..
;)
 
Ja frosten stannade kvar i dagar.
I lördags hade vi lång sovmorgon,
det var längesen man bara låg och sov.
Men jag la ju mig så pass sent.
Hostande stör sömnen.
 
Onepiece togs fram på kvällen när det var kallt efter att ha varit ute och handlat lite.
 
Igår kom svärföräldrar över och svärmor stannade kvar i ett tag till.
Även tittade karlens lillebror med sin tös in :)
Det var kul vilket som är sällan.
 
For till slut till Bauhaus och köpte jord.
Såg några växter som jag ska köpa i veckan och pynta,
ska ha de bredvid vår dörr ute.. :)
 
Ja vi hamnade även på IKEA.
Så ett par kuddar fick följa med oss hem,
det var helt otippad att köpa kuddar när vi bara skulle in och köpa glödlampa till
julkyrkan :)
 
Julkyrkan är på plats.
En dag i taget.
ÄN är vi inte klara här hemma.
Önskar att man var klar med allt, men annat kommer i första hand så att
man kan julpynta här hemma efteråt :)
 
Längtar efter spegeln.
Ja vi var i torsdags vid vår gamla trakter, ja där bodde vi förut.
Så vi lämnade in vår spegel och bad dom även göra några glas rutor till vår ljuslyktor.
Hoppas karlen orkar åka dit idag en sväng och hämta efter jobbet.
 
Längtar till torsdag bara man inte blir sjuk. :)
Ska handla lite därborta.
 
Idag får man ta itu med tvätt m.m.
Vill ju bara krypa in i sängen och stanna kvar under täcke :)