Döv

Kan inte sova när jag borde sova,
det är ju inte många timmar kvar tills jag ska gå upp 🙈👀
Tagit treon och det hjälper inte ens det heller.
Bättre än inget alls.
 
Tankarna malar in och ut..
Om imorgon och framöver.
Även får det mig tänka på en del folk.
Hur en del kan vara såna mot varandra.
 
Vissa ger sig på varandra
Vissa blir hotad.
Vissa blir personangripna
Vissa blir förtalad
 
Jag är döv och lever ihop med en döv vars har en dövfamilj där några döva finns i familjen och nästan alla av hans sida kan teckenspråk.
 
Ja jag fick ett par meddelande om att jag inte kan vara döv och att jag hatar döva.
 
Ni som inte känner mig,
Jag beklagar att jag är döv,
ber om ursäkt att jag råkade vara döv.
 
Ni som inte känner mig för då borde ni veta att jag kan inte ens hata någon.
Hat är ett stark ord, många missbrukar den ord.
 
Att hata någon krävs det ju något extremt fruktanvärt som har hänt något
 
Så kan jag inte hata någon, 
att tycka någon är typ ja det kan jag tycka.
 
Ni som inte känner mig,
Jag ogillar prata om någon person.
 
Ni som inte känner mig...
 
Vet ni att det ni behandlar en del som ni gör formar deras liv.
 
Jag beklagar att jag är döv.
 
Ni dömer en direkt utan att ta fakta m.m.
Ja jag är van i denna värld det finns stora klyftor.
Såna drar jag mig undan.
Men vill tro att alla är goda.
 
Er kan jag inte heller hata och har ingen anledning till att hata er.
Inte misstycker jag er.
så känner vi inte varandra och jag bara typ sa WOW när jag fick såna meddelande.
 
Det är så att några döva som kandiderar till riksdagen, landsting m.m.
Jag frågade vad de gör m.m.
Det är jätte rolig att fler döva kandiderar.
Men man fick inte fråga vad dom gör och de borde presentera sig m.m. 
 
Ja då antog vissa att jag inte är döv.
Är man döv ska man rösta på de döva oavsett vilka parti de är med i.
 
Så ni menar att de som inte röstar på döva sviker döva?
Så ni menar att de som inte röstar på döva ska bli utfrysta? 
 
Har jag sagt något om vilka parti jag ska rösta på?
Nej jag sa aldrig och jag vet fortfarande inte.
 
Ja ni som inte känner mig har image att skriva till mig sånt?
Vad/hur ska jag uppfatta dessa som?
 
Bokstavligen är jag så less på politik m.m.
Har sett hur en dels vänskap förstördes på grund av politik.
Sorglig.
 
Men fortsätt ni som inte känner mig och inte lärt känna mig m.m.
 
Jag är van.
Så är det i denna värld.
Så less.
 
Ha det bra ni som inte känner mig.
Det är så trevlig att veta hur ni ser på mig.
Och jag kan bara fortfarande beklaga att jag är tyvärr döv 😉