Ingen..

sinnens ro har man.
Tankarna malar in och ut hela tiden.
 
Även kom förflutna ikapp,
om det är bra eller dålig vet jag inte..
Antar att det är bra och nyttig samtidigt de som inte är rara, de mara man förträngt i alla år.
 
Ja det är så mycket som förträngts,
en del dåliga vill jag aldrig det ska återkomma.
Men en del kan vara bra för att en ska kunna växa ifrån och bli en annan än den man var.
 
Ja jag var ingen guds barn.
Inte var jag perfekt det heller.
Inte var jag en snäll barn jag heller.
Fast jag var oftast snäll, men en trotsig jävel kunde jag vara när det inte var något bra eller man ogillade.
Oftast snäll ?? tänkte några säkert nu.
 
Jag kan medge att jag var en riktig bitch när jag kom in i tonåren och mitt liv vändes då upp och ner.
Det var mycket man fick brottas med.
Ja all känslor, ilskan m.m. blev katastrof.
 
Därav fick några, tur som det är att inte var det många som fick utstå.
 
En del dumheter man hade gjort får jag alltid leva med det,
samtidigt fick det mig att inse hur man vill ha det och hur man ska vara.
Listan är långt.
 
En del är ouppklarade,
för det mesta är ouppklarade,
Ja dessa ouppklarade har man inte heller bearbetat igenom.
Någon gång är det inte försent att göra det.
Men vissa får bli ouppklarade, de som är så jobbiga.
Ja det kanske låter som jag flyr från allt.
Kanske det, men en del som är mara så tro mig , inget man vill göra det.
Men man lär sig med tiden att leva med det och att det bara är att försöka gå vidare.
 
Ja en del har präglat med mig i alla år.
En del jag hade gjort är oförlåtlig enligt mig.
Jag var ung och dum, men det ger inte rätten det heller.
 
Men det har fått mig att inse allt.
Inte var jag stolt över det man var och gjorde.
Vissa som inte borde ha hänt men samtidigt var man glad över att få inse vilka som är mina vänner, vad som är dålig och bra, att det ej skulle upprepa igen m.m.
 
Kanske har jag blivit stämplad av några för alltid.
Det står jag för det..
 
Ja jag har varit med om så mycket,
upplevt så mycket.
Ibland förstår jag inte att jag fortfarande lever.
Vet att det hör till livets lopp.
 
Jag var inte gudsbarn.
Jag har varit spydig mot några
Jag har varit så elak mot några
Jag har skadat någon.
Jag har säkert sårat så många.
 
Förlåt mig om ni läser det,
kanske har jag även omedvetet behandlat någon skit också.
Var aldrig min mening..
En del kan man inte få det bli ogjorda.
 
Vissa är jag inte stolt över det man gjorde.
Folk jag mött sen jag föddes,
folk som kom in och ut från mitt liv
folk man mött varstans
har också del av det hur man levde/lever.
Men jag skyller inte på någon och inte är det någons fel.
Mina egna handlingar är det jag står för.
Men alla har del av det, omedvetet eller medvetet.
 
Det kanske har all orsaken till att jag lätt förlåter någon, att jag har lätt att förstå, att jag inte kan hata någon m.m.
 
Det har en del orsakats så att man inte släpper in vem som helst i mitt liv,
Inte öppna sig för vem som helst,
inte visa för vem som helst om man är ledsen eller har ont etc.
Det är bara de få, nästan ingen som vet 100 % om mig.
Även om många känner mig, men tror inte någon annan än min sambo som känner mig för väl.
Några vet rätt mycket,
men inte 100%.
 
Ja ni läste rätt,
Inte man pratar om det öga mot öga med någon.
Jag är jäkla bra på att ljuga hur man mår när någon frågar mig.
 
Sambon kan jag knappt ljuga för.
Han märker alltid om något inte är ok eller något som tynger mig.
Det vore konstig om han inte gjorde det.
Kanske kan jag hålla masken i en eller två dagar men han genomskådar mig.
 
Ja, en del rivs upp.
Det får man räkna med att en del kommer att rivas upp.
 
En frågade mig om jag inte kunde skriva en bok om allt, min syn på livet, hur allt var och hur idag mot förr m.m.
 
Så nej, föredrar blogga istället då och då.
Bloggar oftast när man är kluven, ledsen, arg, förtvivlat m.m.
Lättare att skriva så man får ut för innan dess under hela mitt liv hade jag alltid hållit allting i mig och många tillfället hade det blivit bara fel.
Fått så många utbrott.
Det var jätte längesen,
papper och pennan hade alltid varit del av mig.
Skrev så mycket innan jag började blogga.
 
Om jag har blivit en bättre människa vet jag inte.
Även om jag inte var den jag var längre.
Många tyckte att den jag var vart bättre.
Kunde inte förstå hur det kunde vara bättre då när mycket hade hänt.
 
Kanske var det för att jag var den som stod jämt i centrum.
Idag har jag social fobi som gör mig obegränsat till allt.
Även har jag mött några fina och roliga nya människor under de åren.
Även om jag återfått kontakt med några från barndom innan mitt liv vändes upp och ner och långt efter.
 
Man åldras
man förändrats.
Inget blir aldrig sig likt 
Det hör till livets lopp.
 
Om det är mycket eller allt man ångrar sig?
Både ja och nej.
Det kan jag sedan skriva om ångern, samvete m.m. någon gång.
 
Några hade märkt att jag uppdaterade visst då och då i bloggen utan att dela ut på facebook m.m.
Ja jag delar inte alltid ut varje gång jag uppdaterar bloggen.
Vill man läsa, veta, vara nyfikna får man leta upp själv 😊
 
Ett par stycken sa att jag är helt för öppet med allt och att mina fiender kan läsa.
Som en för några dagar sen sa att fiender borde inte få del av mitt liv då de inte förtjänar.
 
Det fick mig att undra om jag har blivit glömskt som trodde att jag inte hade några fiender.
Men kan intyga att jag inte har några fiender, som jag tidigare hade sagt att jag hatar ingen och vet inte om någon hatar mig vilket det inte skulle förvåna mig.
 
Och jag är medveten att det är vem som helst som kan läsa allt,
bryr mig inte om vem som läser.
De nyfikna då? 
Ja jag skriver bara för min skull,
inte för någons skull.
Ibland förekommer det en del inlägg ut bara för att det inte ska pratas runt och tro fel då vissa personer som gärna överdriva och säger fel saker om mig m.m.
 
Därav en viss del man bloggar men alltid bloggar jag för att få utlopp. 😊
Att någon skulle känna sig träffad kan jag inget göra åt det, 
råkar någon känna sig träffad är det bara att vända sig till mig.
är det någon som undrar över något, så vänd dig till mig och inte tro eller sånt.
 
Ha en underbar kväll ni allihopa ❤