Sommaren

är snart slut.
 
Under sommaren hade det varit både lugn o fart dagar.
Annars tillbringade man mycket ute på havet med båten så fort
vädret tittar fram och inget annat som dök upp.
 
 Lägger upp lite bilder under Juli, fler bilder kommer att läggas upp sedan när jag har redigerat bilderna och överfört en del fotona till datorn vilket man inte hade gjort det ännu ;)
 
 
1.  Vi var på väg till Solhem i Björkö med båten den 19e juli
2. Karlen fick ett par skärsår på handen, blödde. Bra jobbat ;)
3. Bilden på nattens himlen. Så vackert det var.
4. Nattmackor.
5. Dagen efter ( 20e juli ) vid svärföräldrars husvagnen.
6. Röd manet, allas värsta mardröm kanske ( MIN IALLAFALL :) )
7. Svärföräldrars förtält på kvällen
8. Vår båt som vi sover i .
9. Svärmor kollade om allt var bra då vi var i båten och bytte om till mysbyxor
10. Mys i båtens koj på natten.
11. Karlen i båten.
12. Den stora bild tog man en ännu natt till :)
 
1. På kvällen hemåt mot båthamnen från Björkö SOLHEM. Våg från vår båt.
2. Ola hängde med oss från Solhem för att få skjuts hem :)
3. Karlen och Ola testade fiska efter makrill utan någon resultatet.
4. Ännu en bild till på fiskningen
5. Ego bild på mig vilket som inte är vanligt :)
6 & 7. Bilder på vågor o sol/moln :(
8. Till vänster hög hus i vitt & blå, vi bodde där i 1 år innan vi flyttade till Länmansgården..
Tog kortet hemma hos OLA från vardagsrummets fönster  på friskväderstorget :)
 
 
Nästa dag (måndagen) blev det lite ego bilder på oss.
Blomkrukan köptes på IKEA o la de i en keramik hjärtskål som jag fick av en väninna.
Ännu en gång till ego bilder på oss.
Naturligvis passade man på att ta ut båten.
 
23e juli var vår årsdag.
Inte firade vi på våran årsdag vilket vi hade tänkt vilket det inte blev som planerat :)
Det visade sig att lillebror & hans tjej också hade sin årsdag den dag :D
 
Vi for hem till karlens bror & co & grattade Tommy.
O åt grillade mat och blev bjudna på tårta & kaffe det med.
 
På kvällen for vi hem då min klan skulle komma på kvällen.
Vi kom hem samtidigt som när de kom :)
 
Lillebror med sin tjej, syrran & sina 2 grabbar samt Tindra & morsan kom ända från Laxå.
Vi tog det lugnt innan karlen for till jobbet.
 
Dagen efter de kom hit var vi nog hemma och tog det lugnt antar jag.
 
 
 
Torsdagen for de till Liseberg, medan Jonte hakade med oss på båtturen till Solhem.
Karlen badade.
 
Fredagen skulle de åka hem, men de ändrade sig och stannade till söndagen.
Så vi var till Backaplan och handlade lite vi 5 stora medan morsan var hemma med barnbarn.
 
Under kvällen var vi ute på vår terrassen och drack lite gott vi 4. medan de andra sov eller var med oss lite då och då.
 
 
På natten tog jag & karlen ett promenad..
 
Lördagen ( i lördags )
kom Ola över och tittade in.
Vi & Jonas samt Karro for till båthamnen och tog ett båttur.
 
Klart ska lillebror provköra ;)
 
Runt Björkö.
Även var det preminär för baddäck dragande efter båten.
Köpte den för 3 år sedan och den var oanvänt :)
 
 
 
 
Karlen provade först :)
 
 
 
Sedan provade Karro och så ville inte lillbrorsan provåka.
Då var det mitt tur.
Satte mig i däcken och så sa Ola att han såg manet en bra bit från mig.
Gissa om jag blev överlycklig?
Nej jag ville upp genast och blev upplockad :)
Så det blev inte denna gång för mig :D
 
Så testade Ola efter flera om :)

Fler bilder på de kommer sedan då det finns i kameran och mobilen :D
 
Efter att ha åkt klart båt for vi till svartadalen och hämtade lite tillbehör åt syrran som hon skulle få av en hon köpte barnvagn förra månad.
Efteråt blev det till COOP i Backaplan.
Klurade ut vad vi skulle äta.
Så blev det TACOS.
 
Kom hem och grejade med maten och i emellanåt lattjade man lite med Tindra och hon somnade fort :)
 
 
Söndagen, de åkte härifrån till centralen
Det var trist att de åkte hem.
 
På eftermiddagen kom karlens bror med familj hit.
Vi åt kinamat och det blev BK käk åt de grabbarna. :)
 
Fikade efteråt innan de åkte hem.
 
Karlen iväg till jobbet som vanligt.
Han hade inte tagit ut några semesterdagar ännu.
Vi hade inte bestämt än när och sånt.
Så vi ska snart planera det innan hösten/vintern kommer ;)
 
UPPDATERAR MERA SEDAN NÄR JAG HAR GREJAT MED FOTONA ;)
 
Ha en underbar dag trots det åskade häftigt i natt ;)