Helgen..

Helgen hade varit iallafall en lugn helg som det ska vara.
I lördags möblerade jag lite om inne i köket med köksbordet.
Vet inte om det borde ändras tillbaka..
 
De som inte hade varit här tyckte att det var förut då det finns några gamla bilder inne på
min instagram :)
Och de som hade varit här förut tyckte att det ser mycket bättre ut nu.
Ja jag har inte vant mig vid det ännu.
Även om man ska erkänna går det lättare nu att nå diskmaskin m.m.
Även är det lättare att dammsuga & skura golvet nu ;)
 
Ja, katten strossade runt på köksgolvet när jag hade precis skurat klart golvet :( :)
Ursäkta för röran.. :)
Fast det brukar se värre ut på diskbänken när man kommer hit på besök :O .:)
Ja denne bild ville en annan katt vara med på bild :)
 
3 kg burk med kräftor i .. Vätterns kräftor ( Svenska kräftor )...
Krondill hittade vi iallafall det här gång. :)
 
Dukat och lite bilder på kräftor..
Bjuder en bild på karlen medan vi väntade på att
karlens bror med sin familj skulle komma :)
 
Kräftor, trodde att det skulle bli en del över.
Men tji fick man..
Så gick det faktiskt åt vilket min mamma hade rätt när jag frågade henne om
det skulle räcka eller inte :)
 
Efter maten satt vi en stund i soffan innan vi alla tog en promenad till ICA och vi själv köpte bara juice & äntligen köpte vi blodpuddingen när vi hade glömt i dagar innan :)
Då jag lider lite av järnbrist.
 
På kvällen lattjade de med det där, ja vad heter den?
Får väl kolla sen vad man ska kalla den för :)
Frågade karlen om vi inte kunde testa den med vatten i och se om det läckar eller ej.
Hade tänkt testa på köksgolvet då golvet är i plast.
Men karlen sa att vi testar på bordet.
Ok, som sagt blev det på bordet & det läckte inte iallafall.
Så är man nöjd med köp ..
 
Även en bild på lille Axel, som har nog tandväxtvärk.
Inte lätt att vara små barn :)
 
Tack Aronssons för att ni kom och hjälpte oss genom att äta kräftor ;)
Det blir fler tillfället sedan :)
Plankstek skulle inte sitta dumt? :P
 
Idag ( söndagen ) var vi mest utomhus..
Först hjälpte vi svärföräldrar med stenar m.m.
De fick lite stenar från vår rabatten.
 
Sedan fick jag äran att tvätta bilen..
I 2 dagar i rad nu har vi städat och torkat av  inne i bilen.
Det luktar rätt gott där i bilen nu :)
 
Det var 1 år sen bilen blev duschad.
Det var på tiden även om det inte behövdes eller joo? :)
 
Karlen grejade lite med bilen, även om det inte är klar ännu det han höll på med.
Sedan hade han en ide om ratten.
Får se vad han hade tänkt sig :)
 
Efteråt for han till jobbet och träffade chefen då karlen är ledig imorgon.
därav idag.
Så imorgon ska vi på ett par ärende innan vi åker till Björkö och hjälper svärföräldrar med
att lasta in deras möbler i våra bil.
 
Sen blir det läggdags för karlen innan jobbet kallar på honom..
Hoppas solen tittar fram som de lovar..
Sedan skulle det regna på kvällen..
 
Ja just det, det blir kräftor imorgon det med.
Får se om någon vill hjälpa oss med att äta kräftor ;)
 
Får väl hoppas på att sängen kallar på mig så att jag kan somna,
hade legat i sängen i någon timme, men inte kunde man sova även om man är trött :P
 
Hoppas ni alla ligger och sover ..
Kanske drömmer ni om någon... :)
 
 
GOD NATT ...