2018...

Ja nu är det sista dagen under Januari,
sen välkomnar vi Februari imorgon.
 
Nu snöar det blandad med regn ..
Det regnade först förut och nu blandas det med snön.
Det ska iallafall regna igen sen det med :(
 
Under januari,
har det hänt mer eller mindre.
Ja jag fick missfall för snart 3 veckor sen.
Det var inte väntat så var jag på VUL i fredags och
det som är bra är att rester inte finns kvar.
 
Så man har mediciner nu ifall nästa graviditet.
Vet inte om jag orkar ännu en gång till.
Ja vi får väl se sedan vad som händer och vi tar en dag i taget.
 
Varför och sånt tror jag att jag hade bloggat om det tidigare,
om inte så får jag göra det sedan..
 
Det är så ovan att sitta vid datorn.
Har suttit vid datorn hela dagen,
först var det några samtal och sedan tog det tid att blogga om årets krönika :)
 
Är så less att vara instängd,
ja jag får inte vara ute bland människorna när jag vill
när det är epdemin m.m. 
 
Ja vi får se sen när det är över m.m. 
Fasar över att missa Örebro i februari.
Vi får väl se sen hur vi ska göra.
Tror att vi ska ändå dit för jag har sett framemot rätt länge.
 
I skrivande stund blir det en kopp kaffe.
Inser nu att tiden har rusat fort idag,
samtidigt är jag så segt att vara vid datorn.
Kan ju inte vara stilla annars :)
 
Att gå igenom årets krönika,
 
ja det var jobbig år..
Sjukdomar, sorgen, förtvivlan, ångest m.m. 
Först var det Casper under hans 3 månader man fick
rå om de sista månader.
Vi fick ställa in många inbjudningar m.m. 
Ja vi hade missat så mycket,
men vi är ändå glada över att ha fått sista tid med Casper det ändå.
 
Sen var jag gravid 2 gånger under halv år.
Resan var inte långt och det var jobbig med all känslor m.m. 
 
Det fanns de bra stunder vi hade det också.
Som att ha fått besök av några vänner m.m. 
Och så var vi även på kräftskivan.
Vi behövde komma ut när vi har varit hemma så mycket förutom jobbet.
 
Var även mycket med karlen på jobbet uppåt till värmland, runt i kusten och neråt till Helsingborg.
De stunder man var med karlen var jag ingen rolig sällskap, sov mest :)
Men att vara borta från allt som vart jobbig kändes det skönt..
Även om vi inte umgick mycket när han jobbade.
Det räckte bara att vara med varandra..
 
Ja jag gick upp mycket i vikt.
Sist vägde jag för någon vecka sen landade jag på 92 eller om det var 93 kg..
Ja håller händer på ögonen :)
 
Nu vill jag gå ner i vikt igen..
Att vara så fet är inget skönt även om kläderna hade
blivit för stora?? :)
 
Frågan är om jag någongång snart återfår motivationen m.m. 
Tar en dag i sänder.
 
Jag kanske kommer att blogga mer sen.
Det är så mycket man vill blogga om.
Får väl se om jag kommer att göra det :)
 
Under januari har jag nog lite bilder som man kan ladda upp från Instagram :)
 
 
 
Karlen var sjuk förra veckan till och med under helgen.
 
Ja ni ser ena bild på ratten,
en ring skinn som man ska ha på ratten och sy fast.
Beställde från Wish då han hade haft en som han gjorde fel,
så jag beställde från Wish och det fick han i julklappen. :)
Men fick 2 trots jag beställde bara 1.
Ja sånt kan hända ibland.
 
Hjortkött, ja det var såå god..
Åt även älg entercote under nyårsafton.
Viltkött är visst så goda än nöt :)
 
Karlen satte upp väggstativ med arm,
köpte för några år sen och den har bara legat under soffan & dammat,
så den kom upp..
 
Sängbord som sätts på väggen,
fick presentkort av Aronsson till MIO så
köpte vi en..
Ska köpa en till sen när den har kommit in..
 
Julgrejer och textiler plockades undan,
de med textiler ska vi ta ner till källaren sen.
De är iallafall nedplockad och tvättade :)
 
Medan karlen jobbar så ska jag försöka fixa lite här hemma sen..
Om orken finns ja :)
Är så trött och orklös.
Huvudvärken har ajg haft länge,
vissa dagar har jag inte det men resten är det så ständigt jobbig med huvudvärk,
gränsen till migrän och migrän vissa gånger.
 
Hoppas de försvinner snart, så jag slipper gå runt och ha ont samtidigt
försöka hålla uppe.
 
Nu ska jag göra lite nytta här hemma :)
Börjar rätt bli rastlös,
ja jag är alltid rastlös samtidigt ingen ork :)
 
Önskar er alla en super bra dag oavsett vad för väder ni har ;)
 
 
 
 
 
 
Cecilie

Massa kramar!

Svar: Kramm <3
Madilly

Cecilie

Massa kramar!

Svar: Kramm <3
Madilly

ina

styrkekramar!

Svar: Tack kramm <3
Madilly

Ina

Kul att du skrev i min blogg....jo masterchef visar söndagar-torsdagar kl 20-21....älskar den! <3

Svar: Tack då ska jag kolla ikväll :)Älskar den med :)
Kramm
Madilly