HEJ DÅ SOMMAREN..

Ingen ork att uppdatera något tidigare, ingen ork att greja bilderna :D
 
Mestatals har man suttit vid datorn och spanat efter något resa.
Är så less på att sitta vid datorn.
 
Först tänkte vi ta Egypten, tur att vi väntade med det och så visade det sig att det är
orolig där borta och så är resorna dit under 2013 inställda.
Det hade då varit bökig att behöva ändra om resan m.m.
 
Turkiet var ett alternativ, det ser ut som många resor dit är för mesta fullbokad,
sedan är det ju nära till Syrien vilket det ev. blir krig där borta efter "massakern".
 
Sjutton, vart ska man nu resa till då? :D
Irriterande och frusterande :D
 
I alla fall i lördags var vi till polisen.
Och fixade nya pass till oss båda,
även id kort till mig.
 
 
Det gick inte så bra att ta kort på mig.
Det gick alldeles för fort och det var bara dags att stå på markerade område och
inte kunde man se sig själv innan man blir fotad.
 
Gjorde som den ville jag skulle göra.
Fotade, fingeravtryck och namnteckning.
'
När det vips var klar, så såg jag att det inte var ett bra bild, polisen sa att jag kunde göra nytt om jag inte var nöjd. Men jag orkade inte.
Ville bara få det överstökat och dra därifrån o åka hem.
Fick ju ångest när vi for ut till folkmassan.
 
Och det var karlens tur att göra det :D
 
Efteråt for vi hem, skulle hämta upp båten.
Men det fick vi skjuta upp för då skulle det bli stressig för oss.
 
Igår var vi till båthamnen, båten var hel. Skönt det tanke på att vi inte
hade varit där i ett par veckor.
 
 
Årets sista båttur.
Njöt av att vara ute en stund med båten. :D
 
Havet var så stilla.
Vädret bjöd på sol & värme.
 
Hade velat åka tidigare på dagen för då kunde jag ligga o sola.
Men gjort är gjort :D
 
Åkte sedan tillbaka till båthamnen och körde in på rampen.
Ja vi tog upp båten.
Vet att det är tidigt att ta upp båten.
Det är för att båten ska till verkstaden för service innan kylan kommer.
Sedan skulle vi inte ha någon tid att hämta båten under september.
Karlen har ett par kalas då han ska fylla 35 år.
 
Så ska vi också fixa bilen innan besiktningen då det är i besiktningsperiod nu :D
 
Hejdå båthamnen, hoppas vi ses nästa år vilket vi nog gör :D
På väg hem..
Sköljde bort all salt m.m. på båtens botten.
Lastade ur bilen alla grejer som hade varit i båten.
 
HEJDÅ SOMMAREN..

 
Idag fyller svärmor år, så vi ska till de och fika en stund sedan.
Det blir snabbt visit hos dom.
Eftersom de i huset har hårlöss.
Inget skoj.
:D
 
 
Jenny

Väntar med spänningen att få se fina bilder.
Hoppas sommaren har varit bra och att ni hittar någon resa.

Turkiet är fin och det är ingen någon avrådande resa dit så ni kan nog resa dit?

Du är säkert fin på passet

Kram!!

Svar: Ja jag ska försöka göra klart med bilderna, tycker att bilderna inte är så fina eller speciella. Fast får väl tacka ändå :D Turkiet, ja det är inte någon avrådan att åka dit så antar jag att det är fritt fram att åka dit än så länge UD tillåter det :D

Passet, å ja det var inte fin men det får väl duga i 5 år tror jag det håller i 5 år :D
KRamizz..
Madilly