Ja det

 
närmar sig för varje dag nu.
På lördag ska vi ha kalas för karlen.
Hans sista dagen som en 34åring :)
 
Han fyller hela 35 år på söndag,
så presenter av mig får han inte på lördag förrän på söndag :)
 
Dyra presenter, men so what :)
Fastän han hade sagt att jag inte fick ge honom något present och
lägga pengar på resan istället ;)
 
Ja under veckan hade det varit lite hetsigt.
Mest var det bara handlande,
3 dagar i rad.
 
I måndags var vi till Ullared, alltså jag och svärmor.
O handlade mest till kalaset.
Såg en taklampa som man ville absolut ha,
fastän jag tvekade & tvekade.
Efter flera om med svärmor & karlen ( karlen via sms ) fick lampan följa med mig hem :)
 
Summan man fick la ut på vill ingen veta :)
Absolut inga kläder som handlades.
66 varor, blev förvånad över att det kunde kosta så mycket.
SO WHAT.
Får leva på vatten och morötter :)
 
Igår fick karlens taklampan åka ut :)
Den tråkiga fula dammiga lampan.
HATE IT :)
 
Skulle hänga upp nya taklampan, men elkontakten på taket når inte taklampan då kontakten står på fel ställe. Och skulle fixa elsladden sedan :)
 
Svärmor körde mig till Willys, där jag nästan aldrig handlar hos.
För att handla till kalaset som vi ska bjuda på.
Där blev inte det heller billig. Det landade över tusenlapp.
Det var bara att bita hårt och tänka ja det sker ju bara varje 5e år :D Tack & lov. :) :P
 
Tog det lugnt på kvällen.
 
Idag tittade Jennifer & Julius in för att göra mig sällskap.
Vi for till COOP för att handla klart till kalaset som saknades på WILLYS.
Ja det blev även det över tusen spänn.
 
Ja det ser man att man får leva på vatten & morötter i veckor :P
Det kanske var bra för då går man ner i vikt må ni tro? :D
 
Idag hängde det upp nya taklampan.
ÄNTLIGEN! :)
Fick ta elsladden från gamla fula trista lampan :)
 
Fick även paket från posten som dampade ner i brevlådan.
2 st laddare till mobilen.
Original laddare, våra gick sönder.
Tack o lov. 49 kr per st.
Så klart köpte jag 2 st. :)
 
Även led glödlampor.
0,5 W x 4 = 2 watt.
 
Det duger det med, fastän det hade varit bättre med
1 W x 4.
 
Skulle vilja höja lite taklampan,
det får vi kolla imorgon om det verkligen går :D
 
Var även till kiosken och hämtade ut paketet,
det visade sig att det var LED glödlampor som ersatte halogen,
super bra i toaletten
1 W x 5.
Och det blev perfekt i toaletten.
 
Enda är det bara att vänta o se hur länge de håller.
De skulle hålla i 30000 timmar.
Ja ni läste rätt.
Får väl la se om det verkligen är sant tanke på att de inte är billiga de :)
 
Snart ska jag sätta igång med bakningen.
Så imorgon kan man bara fokusera på städningen..
Sedan på fredag är det bara att greja inför lördagen samt
min mamma, syrran med barna & mostern kommer då på fredag o stannar över helgen
för att gratta karlen :D
 
Full rulle lär det bli under helgen med massa folk (släktingar).
Lär bli helt utpumpad och matt när det är mycket folk.
Ja det får man väl la se hur det går :D
 
 Nej nu måste jag gå och göra det som jag ska, så
att jag kan sova sedan :D
 
Så ni vet att jag inte hade hunnit med att redigera bilderna från sommaren,
hoppas det blir snart :D
Annars blir det bara massor att lägga upp :D