Minnen

Nu när det är varmt ute och har dörren öppet
gör en påmind.
 
 
Som kanske inte många vet om det,
så dog en av våra katter några minuter före julafton.
Hon blev sämre av sin ålder, 16 ½ år.
Åkte in till veterinären när vi visste det var dags för henne få somna in,
även om det var jobbig.
När vi kom in med henne, så skulle de ge henne sprutan.
Hon hann somna in innan hon skulle få sitt avslutade sprutan.
Hon led inte längre.
Julen hade inte varit roligt.
 
 
Nu när det är varmt ute och
av en vana kollar jag efter att hon inte är långt härifrån.
Men hon finns ju inte kvar.
Igår kväll när jag kollade på bilderna jag inte hade kollat på i många månader,
gud vad man saknar henne.
Varje dag tänker jag på henne.
Som iförrgår öppnade jag makrillen,
tänkte ge henne lite men hon finns ju inte kvar.
 
Det är våren/sommaren som gör en påmind som makrillen, kontroll m.m.
 
 
Vi är glada över att ha haft henne så länge.
Nu är hon tillsammans med hennes syster som försvann om hon nu inte lever längre.
 
Nu är hennes urna tillsammans med ögonstenens urna på hyllan,
fast jag ångrade mig att jag inte valde träurna till Pussi och valde pappersurna och
så får den vara i påsen för att inte spilla ner aska eller något sånt.
Ska titta efter nån urna hon kan vara i eller liknade.