Nu närmar det ...

sig till år 2018.
Bara 2 sista dagar som kvarstår,
sen kommer vi in i nya år.
 
Hoppas era år hade varit bra,
mitt år hade varit både bra och dålig.
Det mesta var mycket som hade hänt så man
inte hade mått så bra.
 
Nu är det bara att återse hur kommande år kommer att se ut.
 
Hoppas era jul hade varit bra.
Min jul..
Ja det var en annorlunda jul och inget man hade tänkt sig.
 
Det var ovant att karlen var hemma på en julafton.
Visst har jag ibland varit ensam hemma på en julafton.
Det tar vi inte just nu varför. :)
 
Svärföräldrar åt julmaten med oss här hemma hos oss.
Sedan for de till karlens morbror och co.
Vi skulle dit oxå men fick veta i sista minut att deras tös var krasslig och
vi ville inte bli sjuka då immunförsvaret är inte på topp..
Har ingen tid eller råd att vara sjuk ännu.
Så vi stannade hemma..
 
Kändes konstig att se karlen va hemma.
Ja han följer jultradition han min älskade..
 
Julklappar fick han av mig.
Tro eller ej var det nog över 15 st och han ska få några till.
Men det var mest små paket så det blev många :)
 
Karlens bror & co Aronque kom hit efter att ha varit hos morbrodern.
Så fick vi julklappar av dom vilket de inte hade behövt göra det ;)
En stor julklapp, öppnade och det var inte lite julklappar inslagna i papper inuti i stora paketet :)
 
Ja vi fick 2 snapsglas & baileys.
Afternight, 2 tavlor, knäckburk i glas får man inte heller glömma :)
Det var kul att de kom..
 
Av svärföräldrar fick vi lite peng..
 
Lite sömn blev denna natt,
när vi hade mycket som vi grubblade över..
 
Sen åkte jag med karlen till värmland på jobbet.
ja han jobbade på juldagen..
 
De veckor hade man haft huvudvärk, varit extremt trött m.m. 
 
Ingen snön i siktet just nu.
 
Snön kom för ca 3 veckor sen och varade bara i några dagar,
sen smältes det fort när regnen kom.
Idag regnar det..
 
När man ser bilder från Sälen m.m. 
så längtar man dit där snön finns.
Bara lattja på backarna m.m. 
 
Funderar på att fira jul & nyår i fjällen någon gång.
Vem vet om vi gör det eller inte.
Allt beror på vad som dyker upp m.m. 
 
VAD SKA NI GÖRA UNDER NYÅR?
 
Vi lär inte fira nyår i år, då
karlen ska sova tidigt på kvällen.
Upp på natten,
årets första natt ska han jobba..
 
Ja butiker stänger ju inte så jobbar de..
Visst lite mer i cash, men lite ledighet vore inte vara dumt ibland :)
 
Idag är det inte en bra dag för mig.
Det är så mycket.
 
Funderar på att blogga ibland på den andra konto..
Som jag inte ens kan uppdatera här inne just nu.
Kanske framöver.
 
Vicken jobbig sits jag är i ..
 
Men kommer självklart att blogga här mest,
men om vissa ämne får jag väl blogga i andra konto.
Men vet inte hur man öppnas sen officellt?
Där inne har jag bloggat lite grann tidigare.
Men inte så värst mycket än enstaka.
 
Önskar er alla GOTT NYTT ÅR om jag inte dyker upp tidigare innan nyår.
Årets krönika lär dyka upp sen, men inte mycket lär det bli men
att blicka bakåt kan vara bra trots de jobbiga stunder.
 
 
All kärlek till er alla var och en..
Var rädda om er alla var och en vem än ni är..