Inte idag...

vaknar du..
Inte imorgon heller..
 
Saknaden är svårt och stort..
 
Fick sån ångest när vi kom in med honom.
Ännu svårare när de gav honom dosen via buken.
Inte dog han.
Vet inte om han hörde eller såg oss,
enligt dom sov han.
 
Inte somnade han in efter en stund.
Det kändes då fel att låta honom somna in. 
De gav honom dubbla dos via kärlen,
det dröjde inte länge tills han till slut somnade in.
 
De sa att det berodde på att han fick leversjukdom.
Inte lugnade det mig innerst.
 
Vår förra katt somnade hon in direkt när hon fick lugnande medicin.
O min ögonsten somnade oxå fint in.
 
Fan man fick sån ångest som om man hade dödat honom.
Så man inte visste varken in eller ut om man hade gjort rätt.
 
I efterhand efter att ha googlat ang leversjukdom 
Det hade inte kunnat göra åt en gammal katt. 
Och att det är vanligt hos de katter med leversjukdom vid avlivningen.
 
Här hemma e det så tomt.
Så konstig att bara ge mat till ena och inte 2.
 
När man somnar o vaknar rinner tårarna nerför kindena.
Och inse att jag inte skulle kolla mer efter ❤
 
Jag vet inte om Mjau vet eller om hon tror han snart skulle komma hem igen.
Det märks snart.
 
Bad karlen att åka tillbaka o återliva ❤ och hämta hem honom.
Jag vet att det inte går.
Men snart är han hemma bredvid sin bästa vän.
Ja hans bästa vän var min ögonsten. 
 
Om 5 dagar skulle han bli hela 15 år.
 
Igår frågade karlen hur det kom sig att jag ville ha Casper.
Det var ksk en lång historia. 
 
Då vi bodde i Örebro.
Jag hade 2 katter ( en var en väns som jag tog över ),
mamman fick ungar och karlen valde en av de ungar.
Så kom ögonstenen in i vårt liv som valp.
 
Mamman fick avlivades och pappan med en unge som karlen valde var kvar.
Så var vi bortresta hem till svärföräldrar.
Kattungen som hette Busan.
Hon fick kattpest o blev sjuk när vi kom hem.
 
Pappan försvann veckan innan 
 
Ja ögonstenen blev nedstämd.
Han var inte sig likt.
Vi flyttade till en annan område.
Så hittade en vän pappan och ögonstenen blev lycklig.
Tyvärr hoppade han över balkongen när karlen dammsög.
 
Ögonstenen blev nedstämd.
Månader gick och gick.
En kväll hade vi fest hos oss så en barndomsvän berättade om kattungar.
Ja jag sa att jag ville ha 2 st.
Dagen efter frågade han igen ifall jag bara sa det i fyllan.
Så 2 honor kom till oss.
Ja ögonstenen blev sig själv igen.
 
Åren gick.
Ack vad honor var tråkiga 😊
Pussi blev Ögonstenens bästa vän.
 
När vi flyttade till Göteborg så
var vi o hälsade svärföräldrar i Vänersborg.
Gud vad söta ungar hans brors katt fick.
Bönade karlen att ta en ur kullen.
Ja karlen sa nej först flera gånger.
 
En hade ej bestämt sig om hon skulle ha den vita eller gråa.
Om hon valde gråa skulle jag ej ha eftersom gråa var den enda hane.
Ville ha hane för hanar är så lekfulla m.m.
Ja hon valde honan.
 
Så blev han vår. 
Då honor var ögonstenens katter.
Ja hunden vår ägde honor 😊
 
Hur han fick namnet Casper har man ingen aning varför.
När jag o svärmor var med kullen till veterinären för att vaccinera de.
Så ska veterinären ha namnet på katten.
Det bara kom fram ur huvudet Casper.
Sa det till karlen när vi kom hem då han hade jobbat att han fick heta Casper.
 
Ja han var inte en lätt katt i början.
Han kunde nästan döda de honor och hade sin mors temperatur mot andra katter.
Åren gick och katlen blev så arg på honom 
sen dess blev han förbytt till en underbar katt som inte försökte döda de honor.
Så han stal ögonstenens hjärta o blev bästa vänner de 2. 
 
Han var den man var jätte rädd om.
Ja han trodde världen var god och inget ont i någon.
Han hade en otroligt tålamod när det gäller små barn.
Ja våra katter har vi alltid lärt att inte använda klorna.
Så han rev aldrig på någon.
Social katt var han.
 
När ögonstenen blev dålig var Casper jämt med honom ända tills den dag vi fick ta bort ögonstenen.
Casper blev inte sig detsamma.
Sov mest m.m. 
Åren gick o gick.
 
Ändå var han fortfarande en underbar katt..
 
För snart 3 månader sen sov han hela tiden och började äta mindre och mindre..
Och ville inte leka m m. längre.
 
Från att vara en lekfull och tjock, inte så tjock
till en som tappat livslusten och blev smalare och smalare.
Då visste vi att han inte hade långt kvar att leva.
Några ggr trodde vi att det var dags.
 
Fan han var envis han 😢
Tills i lördags kväll slutade han gå helt plötsligt.
Vägrade gå i söndags och kanade om han satt.
Ja då var det dags..
Så fick han somna in men ångesten växte inne i rummet hos veterinären.
 
Fan att han var envis som inte kunde få somna in lugnt hemma själv.
Men kanske hade han gjort det vilken dag som helst.
Var rädd att han skulle få ångest fastän han var jätte lugnt.
Kanske borde man ha väntat och se.
Kanske hade man sluppit ta det beslut.
Efter att ha varit hos veterinären säger innerst till mig att det var ett dum beslut och kunde ha låtit honom få somna in hemma.
 
En sån lätt beslut blir det nästa gång. 
Vår katt o näst kommande djur ska få somna in hemma om de är lugna och inte lider m.m.
 
Fsn vad jag saknar dig Casper ❤
Älskar dig liksom de andra då, nu och för evigt. ❤😢
 
Sorry att jag är off.
Ja jag är jag som drar undan allt och alla när man
förlorar någon kärt både djur och människor.
Ja jag är sån som håller mig undan och orkar inte prata med vem som helst.
 
Just nu har jag svårt för vissa.
Just nu vill jag inte se en viss person efter hans kommenterar med smileys.
Ja karlen sa att denne inte förstod anledningen till varför vi inte kommer.
Till vad undrar ni säkert.
Men ni som vet vad förstår säkert.
 
Ja jag orkade ej skriva en inlägg till en viss person och skrev att vi ej kunde komma i det här svåra stund.
Ja just nu är man arg och jätte ledsen efter dennes kommenterar.
Just nu är det oförlåtligt.
Ksnske kan jag den dag när jag har kommit över.
 
Förresten tack alla för era kondoleanser via sms, fb m.m.
Ni ska veta att jag har läst men inte orkat svara.
Ja jag vet att ni förstår.
❤ till er alla ❤