Solen..

Var är du solen?
 
Dricker en kopp kaffe nu på morgonen innan jag sätter igång med städningen.
Ingen ork 
Ingen lust
 
Det är bara att försöka göra det jag ska.
Ska ju ha möte här hemma hos mig då jag
inte kunde ta mig hemifrån då blev det här hemma.
 
Känner redan paniken krypa fram.
Hoppas karlen kommer hem innan de kommer
vilket jag inte tror.
 
Hoppas era helg hade varit bra.
Vår del bestod det bara det lugna och fixade båten.
 
I år ska vi sälja vår pärla.
Den har bara stått som en prydnad.
Eftersom karlen jobbar på somrar så
har båten bara stått på land med ny motor m.m 
Och man betalade försäkring varje månad även om den står på land.
 
Dumt att ha kvar båten och betala ngt man ej använder.
Dumt att ha kvar båten när den ska åkas m.m. 
En härlig båt är den.
 
Hade karlen semester på somrar hade vi säkert behållit den och vara ute i havet då det är vår frihet.
 
I veckan ska vi ta upp flytvästar m.m. och annonsera ut dem.
Ska bara spara 2 st till oss.
Resten säljs.
Mest är det barnflytvästar och ena är hundflytväst.
 
 
Servat båten m.m.
Nu är det bara tvätt m.m. både ut o invändigt
sen sätts det in på annonsen.
Så den får komma till någon och bli utnyttjad.
Någon som får den glädje som vi hade haft ute på havet.
 
Härlig att Sverige kammade hem GULD.
Inte var vi säkra på att de skulle göra det då de hade spelat dålig rätt mycket.
 
Grattis 3 kronor i efterskott 😉
 
Nu ska jag sätta igång och får väl la se om jag hinner få det bli klart innan de kommer vilket jag inte tror.
🙊🙈
 
Önskar er alla en bra dag oavsett vad för väder ni har.
Ingen sol idag hos oss.
Enligt väderstation är det regn på gång.
Ja det är bara att gilla.
Hade det varit solväder då kunde man fixa lite med båten och tvätta även kläder och hänga ute på torkvindan.