Moraltanterna

Vissa stör på mig,
Under de dagar har fått mig inse vilka vissa personer är som man inte trodde om.
 
Vi är i 2000 talet..
Det är alltför vanligt idag..
Ändå är det någon som kommer med sådana kommenterar även om det
inte handlade om dom.
 
Det är så att 2 st unga som ska bli mammor..
Visst är de unga de.
Men so what så länge de har stöd m.m. 
Så klarar de galant bra.
 
Visst är det inte så att föräldrarna som kommer och be dom bli på smällan.
Men när de blir det så är det ju inget man kan göra något åt saken.
Gjort är gjort.
 
Enda man kan bara är att finnas där för dom.
Stötta dom under gravditiet m.m.
 
Men utbildning, jobb och bostad då?
 
Det är många unga som hoppar av i skolan,
vad är det för skillnaden mellan de som hoppar av m.m. och de som blir gravida?
Är det inte samma sak?
Fastän en nytt liv föds.
 
Inte klankar ni ner på de som hoppar av m.m. 
 
Alla har olika åsikter,
men ibland får en del lära sig hålla tyst för sig själv.
 
Ja jag är väl jag.
Sån är jag som inte dömer ner någon utan någon anledning eller orsaken.
Ja gjort är gjort.
Vad ska man göra?
Bara finnas där för de man älskar och betyder för en.
 
Sen ska de gravida kunna fokusera på sig och barnet i magen,
kunna njuta fullt ut..
Det är många unga mammor som är duktiga de.
Vilket man hade sett.
 
Tänk på vad ni säger och att det kan slå till er sen om det händer er samma sak.
Och det är inte era liv, låt bli andras liv och är någon glad så låt någon vara glad.
 
 
 
Ha en underbar dag ni allihopa..