Instagram.. Julbak..

Är det fler som inte kan ladda upp hit bilder från Instagram?
Det har varit så för mig i flera veckor.
 
Snart närmar det sig till första advent, om 3 dagar..
Snart är året slut och vi får se om det blir en bättre år nästa år.
Har inga förväntningar när det gäller nästa år.
Tar som sagt en dag i taget.
 
Vid skrivande stund sitter jag här inne i köket och bloggar via datorn,
det var längesen jag bloggade via datorn.
Det känns ovant att sitta vid datorn. :)
 
Har ni börjat med julpynt m.m. ?
Vi hämtade upp vinterkläder och julgrejer i förrgår och
vi gick igenom vinterkläder i förrgår och kollade vad som saknades.
Ja vinterstövlar har jag gott om, bara vinterskor att inhandla sen om vi hinner innan dess.
Ingen vinterjacka och tröjor m.m. har jag.
Karlen har bra med vinterjackor m.m.
 
Sommarkläder är i källaren i idét nu..
 
Igår packades julgrejer upp,
märker att julgrejer minskar o minskar för varje år.
Underligt då de kan inte springa iväg själv.
Ja, så gardiner är uppsatta m.m.
 
Bara halva hallen och sovrummet som är kvar,
inser att vi inte har några juldukar till vår runda köksbord.
Får spana efter juldukar sedan framöver och se om vi hittar några..
 
Ingen julgran hos oss i år :'(
Snyft..
Äkta julgran kan vi inte ha i år då vi ev. åker iväg till Närke och fira jul med min klan
om vi hinner/karlen är ledig.
Då vi vet inte om Mjau kan låta bli en äkta gran då vi inte hade haft någon äkta gran sen vi flyttade hit.
Vår konstgjord julgran gick sönder och så därav har vi ingen julgran i år..
Så det känns trist att vara utan julgran.
Men det är ju inte hela världen ;)
 
Julbak är man sugen på att göra.
Vi får se om det blir några olika sorter med saffran,
pepparkakor lär bli färdig köpta antingen göra en sats.
 
Julgodis, har ni några tips på julgodis,
knäck kommer jag absolut nog garantera göra då
vi inte hade gjort det förra året av några anledningar.
 
Och undrar om ni har några tips på julfilmer?
 
Ska gå och hämta en kopp kaffe och väntar på karlen ska komma hem.
Ja han har slutat för dagen och är i affären och handlar lite åt mig och lite
till lastbilen.
Antar det är tomtar då han ville ta mina igår, men det ville jag inte då jag hade köpt de för mormors presentpengar så har hon inte många år att leva så klart vill jag ha något minne som jag vet att jag hade fått pengar och köpt de för.. :)
Ja vi får se om han hittar några :)
 
Ja karlen är inte för julgrejer men vill piffa upp jul i lastbilen,
haha..
Han har julgranar som tillhör till bilen,
så han ska ta en till lastbilen tror jag då vi har 2 st.
Såg även att vi har adventljusstake till bilen.
De är inte använda ännu.
Vi får se sen vad karlen kommer att hitta på..
Undrar vad besiktningsmannen kommer att säga när vi ska besikta bilen i december.
Ja det är ju bara en sista dag imorgon i november, sen går vi in i december ..
 
nää nu ska jag gå och hälla kaffe i koppen..
Fryser en aning och så jag får något varmt i mig :)
 
Önskar er alla en superbra dag i kylan,
vi hade det kallt under veckan, så kom regnen idag så det är
plusgrader ute men kallt är det iallafall :)